Aerox dr70 top 60

Hallo jongens ik heb al eerder n paar keer gepost over mn aerox die ik net ongeveer 2 maanden heb.
Het zit namelijk zo dat ik gewoon niet sneller kan dan 60.
Tot 50km trekt hij lekker op maar eenmaal ik over de 50 ben lijkt wel alsof hij daalt in de toeren.

Setup:

70dr, 17.5 delorto, polini hi speed vario, malossi fly clutch, 5,6 rollen, 82 sproeier, standaard luchtfilter, standaard sito ontgrensd.
Geel druk, wit trek

Bijna alles is er aan veranderd,
Nieuwe spruitstuk, membraan.
Andere bobine, cdi bougie kabel.
Maar steeds top 60.

Keerringen beide kanten gecheckt, droog.
Ontsteking ziet er goed uit.

Asjeblieft wordt er gek van waar kan het nog meer aan liggen
 
Advertisement - register to remove this

Er dicht zowiezo iets niet goed af bij je cilinder of uitlaat zo te horen. Weinig power voor een dr70 inderdaad. Sproeier maakt geen verschil zeker?
 
Er dicht zowiezo iets niet goed af bij je cilinder of uitlaat zo te horen. Weinig power voor een dr70 inderdaad. Sproeier maakt geen verschil zeker?
Nee idd sproeier maakt geen verschil.
Als ik groter doe moet ik meer lucht geven heb tot 96 geprobeerd.
Ik heb de demper vd uitlaat eraf gehaald volgens mij was op deze video zonder demper misschien klinkt t daarom zo.
Zonder de demper heb ik meer koppel heb ik gemerkt
 
Hij wilt niet echt toeren maken. Ik zou lichtere rollen proberen of een witte/standaard drukveer monteren
Is het je ook opgevallen heel raar precies als ik de 50 tik daalt hij in de toeren een beetje.

Broer denk je dat het verlichten vd rollen of drukveer het gaat oplossen.
Deze setup zou makkelijk 100 moeten halen zegt iedereen met de rollen of drukveer 80/90 misschien.

Ik had 6,9 rollen erin ik wou juist zwaarder doen ik vond het fijner om lage toeren te rijden.
 
Ik denk als je een witte drukveer monteerd dat hij al beter moet worden.

Je zegt de scooter 2 maanden geleden gekocht te hebben. Je weet zeker dat de setup 100% klopt?

Als ik t filmpje zie lijkt t net een 50cc met een kapotte uitlaat namelijk.
 
Ik denk als je een witte drukveer monteerd dat hij al beter moet worden.

Je zegt de scooter 2 maanden geleden gekocht te hebben. Je weet zeker dat de setup 100% klopt?

Als ik t filmpje zie lijkt t net een 50cc met een kapotte uitlaat namelijk.
Jawel broer toen ik hem had gekocht was alles standaart hij was een 50cc.

Alle onderdelen boven heb ik er zelf onder gemonteerd om hem dus wat sneller te laten kopen maar boven de 60 haal ik niet en dat op de teller vd scooter dat zal dan vast 50/55 echte zijn denk ik
 
Oke als je zeker weet dat je alles goed vast heb zitten met pakkingen dan kun je met de afstelling spelen. Ik zou beginnen met de witte/standaard drukveer.
 
Oke als je zeker weet dat je alles goed vast heb zitten met pakkingen dan kun je met de afstelling spelen. Ik zou beginnen met de witte/standaard drukveer.
Jawel idd goed vast met pakkingen.

Ik heb geen witte/standaard.
Wel 2 blauwe van polini 22 en 28kg.
Heb ik hier wat aan of toch witte/standaard regelen?
 
Je kunt ook proberen wat lichter te gaan met de rollen maar persoonlijk zou ik beginnen met een standaard/witte drukveer.

Ik weet de drukveer verhouding niet meer misschien als je denkt dat die polini minder sterk zijn kun je die proberen.
 
Je kunt ook proberen wat lichter te gaan met de rollen maar persoonlijk zou ik beginnen met een standaard/witte drukveer.

Ik weet de drukveer verhouding niet meer misschien als je denkt dat die polini minder sterk zijn kun je die proberen.
Weetje toevallig hoeveel kg de witte/standaard is?
 
Nee ik ben niet thuis in die sterktes helaas. Dat zou je ff uit moeten zoeken of misschien dat er iemand anders is die dit weet.
 
Is het je ook opgevallen heel raar precies als ik de 50 tik daalt hij in de toeren een beetje.

Broer denk je dat het verlichten vd rollen of drukveer het gaat oplossen.
Deze setup zou makkelijk 100 moeten halen zegt iedereen met de rollen of drukveer 80/90 misschien.

Ik had 6,9 rollen erin ik wou juist zwaarder doen ik vond het fijner om lage toeren te rijden.
Ied zijn svooter is anders tis niet zomaar luisteren naar andere ptobeer gwn lichtete rolle en witte drukveer
 
Ik sluit me aan bij wat er eerder al is gezegd, het moet aan de afdichting liggen. Check je KEERINGEN nog een keer, ookal denk je dat die uitgesloten zijn. Spruitstuk, voetpakking, zuigerveren. Vergeet ff die overbrenging want dat is het niet.
 
Tjonge Jonas,

probeer eens ABN te schrijven en je spelfouten/typefouten te corrigeren.
Dit forum is uitgerust met een edit-knop
 
Ik sluit me aan bij wat er eerder al is gezegd, het moet aan de afdichting liggen. Check je KEERINGEN nog een keer, ookal denk je dat die uitgesloten zijn. Spruitstuk, voetpakking, zuigerveren. Vergeet ff die overbrenging want dat is het niet.
Bedankt voor je reactie man.
Keering heb ik gisteren gecheckt aan de ontsteking kant, ik zal vandaag weer vario kant checken.

Spruitstuk, membraan en pakking heb ik alle 3 nieuw besteld en erop gedaan.

Ik had voor de cilinder hele nieuwe pakking besteld, daarin zat metalen voetpakking er werdt me aangeraden dat die alleen niet goed is dus heb ik papier pakking ook bij gedaan.
Dus mijn voetpakking is dubbel, metaal en papier. Zuigerveren waren ook nog netjes.

Ik weet het echt niet meer, ik kom er maar niet uit.
Post automatically merged:

Nee ik ben niet thuis in die sterktes helaas. Dat zou je ff uit moeten zoeken of misschien dat er iemand anders is die dit weet.
Maar denk je echt dat de drukveer zo n 30/40km top gaat schelen?
 
Ik denk het niet, daarom zou ik dat ook ff laten. Start de scooter en spuit met remreiniger langs je voetpakking. Ik denk dat een dubbele pakking misschien niet goed is.
 
Controleer eens als je v snaar wel boven aan komt, zet desnoods even een streepje op je vario om te kijken tot hoever de snaar gaat.
Controleer ook even je achter poulie als die wel volledig open gaat als je hem met je handen naar je toe trekt.

Welke bougie gebruik je op dit moment? ( Hittegraad, en lange/korte schacht? )
 
Back
Top