Aerox dr50 trekt voor geen meter

dikkeboktor10

New Member
Hallo ik heb een yamaha aerox uit 2009 en ik heb een probleem met het optrekken en de topsnelheid.

Mijn setup:
Dr50 cilinder
gele drukveer malossi
4.5 gram rolletjes
gele trekveertjes merk onbekend
standaard vario
standaard carburateur
sproeer onbekend
en een tecnigas uitlaat

Als ik weg rijd met mijn scooter dan pakt hij niet heel snel aan en gaat rond de 5000 torren draaien en het word niet meer dan trekt hij voor geen meter naar de 35 en dan van 35 naar de 40 stekt hij een beetje en daarna is het weer helemaal kut hij komt ook niet over de 60 op de teller en daar komt hij met veel moeite. Dus weet iemand wat er mis is hij hapert niet hij start in een klik zowel elektrisch als kik dus pls help.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je het in je druk veer moet zoeken. Te zwaar, kom je niet vooruit.

Gewoon een originele erin zetten. Dat deed het voor mij.

Ik had een witte +1000 rpm veer in mijn koppeling en ik kwam niet eens vooruit. Toen een originele en daar ging die.
 
Ik weet niet hoe oud het spul is..

Maar als ik ding moet gaan vermoeden:

* Drukveer kan prima naar wit
* Denk ook dat de originele vario versleten is en even als de riem. Originele vario is een bagger ding kwa ontwerp. Zeker als er veel kilometers erop staan raad ik aan deze te vervangen, net als de ventilator poelie aan de kant van de vario. Ga voor een vario met minimaal 16x13 grams rollen.

* En wellicht is toch de afstelling van de koppelings veertjes misschien te strak. (duur te lang voordat je weg komt)

* Rolletjes rond de 4,7 grams proberen, 4,5 grams lijkt mij wat te licht.
 
Back
Top