Aerox doet raar bij starten

BlackDaimondRox

Well-Known Member
Hallo iedereen, ik heb een vraagje. m'n aerox uit 2005 doet raar bij het starten, als ik hem elektrisch of via kick start zonder gas te geven start hij niet. als ik gas geef en tegelijk start, start hij wel. als ik de gas dan weer los laat valt hij weer stil. als ik even kloot met gas geven en ga rijden en terug kom, kan ik hem terug starten in 1 kick zonder gas geven. iemand die weet wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Het klinkt alsof deze niet goed werkt. Bij koude motor is namelijk een choke nodig die zorgt voor een rijker mengsel zodat de motor niet uit valt. Bij een elektrische choke zit er een waxstripje in wat vloeibaar word bij een warme motor waardoor de choke uitgeschakeld word.

Het zou kunnen dat de choke bij jou defect is, waardoor hij geen extra benzine krijgt bij een koude motor zodat hij toch blijft lopen. Dat verklaard dan waarom hij bij een warme motor wel gewoon goed start en blijft lopen.
 
Het klinkt alsof deze niet goed werkt. Bij koude motor is namelijk een choke nodig die zorgt voor een rijker mengsel zodat de motor niet uit valt. Bij een elektrische choke zit er een waxstripje in wat vloeibaar word bij een warme motor waardoor de choke uitgeschakeld word.

Het zou kunnen dat de choke bij jou defect is, waardoor hij geen extra benzine krijgt bij een koude motor zodat hij toch blijft lopen. Dat verklaard dan waarom hij bij een warme motor wel gewoon goed start en blijft lopen.
en wat zou ik dan best doen? een nieuwe chocke laten steken? en kan het toevallig niet aan m'n batterij liggen?
 
Lijkt me sterk dat het aan je accu ligt.

Makkelijkste is een nieuwe choke idd. Misschien dat je dan gelijk een handchoke erop kunt maken, die gaan vrijwel nooit stuk.
want ik had me brommer ervoor al binnengedaan om m'n carbu uit te kuisen en toen hadden ze een week lang de sleutel in het contact late steken en sindsdien starte hij niet meer zoals het hoorde. ze hadden ook m'n sproeier groter gemaakt. kan het daar aan liggen,?
 
Back
Top