Aerox doet het niet meer

Lesley

Member
Beste allen,

Helaas start mijn Aerox niet meer. Toen ik mijn bougie als eerste oplospoging los maakte kwam er een hele plas koelvloeistof uit. Direct dus de koppakkingen vervangen al waren deze wel gewoon heel. Na alles in elkaar te hebben gezet, probeerde ik hem weer te starten maar helaas ging hij niet aan. Wel merkte ik dat mijn kickstart niet heel veel weerstand had maar ook weer niet dat je m met n enkele vinger naar beneden kan doen. Wat ook gebeurde bij het vastdraaien van mn cilinderkop was dat het "staafje" waar je je kop op vast draait met moertjes mee draaide en er uit eindelijk gewoon kon uit schuiven.

Iemand enig idee wat mijn volgende optie is om dit probleem op te lossen?
 
Advertisement - register to remove this

Beste allen,

Helaas start mijn Aerox niet meer. Toen ik mijn bougie als eerste oplospoging los maakte kwam er een hele plas koelvloeistof uit. Direct dus de koppakkingen vervangen al waren deze wel gewoon heel. Na alles in elkaar te hebben gezet, probeerde ik hem weer te starten maar helaas ging hij niet aan. Wel merkte ik dat mijn kickstart niet heel veel weerstand had maar ook weer niet dat je m met n enkele vinger naar beneden kan doen. Wat ook gebeurde bij het vastdraaien van mn cilinderkop was dat het "staafje" waar je je kop op vast draait met moertjes mee draaide en er uit eindelijk gewoon kon uit schuiven.

Iemand enig idee wat mijn volgende optie is om dit probleem op te lossen?
Als je tapeind (dat staafje) los is gedraaid moet je die terugdraaien, dit kan je het beste doen door er 2 moertjes op te draaien en dan de bovenste (voor erin) of de onderste (voor eruit) aandraaien. Hier moet je wel mee oppassen want je kan ze heel makkelijk dol draaien.
 
Als je tapeind (dat staafje) los is gedraaid moet je die terugdraaien, dit kan je het beste doen door er 2 moertjes op te draaien en dan de bovenste (voor erin) of de onderste (voor eruit) aandraaien. Hier moet je wel mee oppassen want je kan ze heel makkelijk dol draaien.
Aha, super, ga ik proberen! Zal dit het compressieprobleem ook oplossen denk je?

Dankjewel voor je antwoord iig!
 
Ik zou persoonlijk zelf je zuiger eens controleren, veren en je cilinder. Heb je alleen je kop eraf gehaald of? Je zegt dat ie niet meer wilde starten en dat er vloeistof lekte in je kop. Ging het loshalen van de kop bouten wel goed? Zaten ze alle 4 goed aangedraaid? Had je hiervoor wel compressie of?
 
Ik zou persoonlijk zelf je zuiger eens controleren, veren en je cilinder. Heb je alleen je kop eraf gehaald of? Je zegt dat ie niet meer wilde starten en dat er vloeistof lekte in je kop. Ging het loshalen van de kop bouten wel goed? Zaten ze alle 4 goed aangedraaid? Had je hiervoor wel compressie of?
Alles ging goed met los en vast draaien. Ik had eerst geen problemen met compressie
 
Ik heb nu geprobeerd het tapeind terug te draaien met 2 moertjes maar dan draaien allebei de moertjes mee.. zegmaar dat als ik de bovenste aandraai dat het onderste moertje meedraait.. iemand enig idee wat ik fout doe?
 
Ik heb nu geprobeerd het tapeind terug te draaien met 2 moertjes maar dan draaien allebei de moertjes mee.. zegmaar dat als ik de bovenste aandraai dat het onderste moertje meedraait.. iemand enig idee wat ik fout doe?

Ja de 2 moertjes heb je dan niet strak genoeg tegen elkaar aan vast gedraaid. Die moeten echt vast vast zitten zodat wanneer je daarna aan de bovenste draait er meer kracht op het schroefdraad aan de onderkant van het tapeind komt dan op de moertjes.
Post automatically merged:

Je kan trouwens ook een gewoon 1 moertje doen tot aan het deel waar geen schroefdraad zit op het tapeind en dan vast draaien verder, dan gaat het moertje niet verder maar wel het schroefdraad van het tapeind in het Carter.
 
Dank jullie wel voor de reacties. De cilinderkop zit. Nu heb ik alles terug geplaatst omdat hij stationair een soort van werkte. Hij liep ff maar dan viel ie na een paar seconde uit. Ik had ff een noodbougie 9 ipv de 8 die er in zat erin gegooid dus dacht dat t daar aan lag. Alleen nu doet ie na ff te hebben rijden weer niks meer. Wat kan het nu dus zijn?
Post automatically merged:

Update: Het lijkt alsof hij alleen koud start en een beetje rijdt maar meer niet, hij doet dus niks meer als hij warm is.
 
Last edited:
Back
Top