Aerox dipt rond 30 km/u en uit stilstaand optrekken een TRRR geluid

Raymxn

New Member
Hallo iedereen,

Mijn Yamaha Aerox heeft een klein dipje bij 30 km/u en maakt een TRRR met wegrijden en komt niet direct vooruit. Ik heb al gele trekveertjes geprobeerd, 4,45g gemixt en 5g rollen. Wat kan het probleem zijn en hoe kan ik dit oplossen?

Mijn setup als volgt;
50cc top performance
Yasuni r uitlaat
17.5 dellorto
Sproeier 80
Luchtschroef 1,75 slag open
3.9 gram rollen
Mallosi vario
Gele drukveer
Rode trekveertjes
Std koppeling
Top 95km/u

alvast bedankt!

Advertisement - register to remove this

J.munt

New Member
Ik zou eens een witte drukveer proberen en tussen de 4.4 en 4.6 rollen proberen. Zou ook eens kijken naar een grotere sproeier 84 of 86.
Waar komt t TTRRR geluid van daan? Carterkap of ergens anders?

Raymxn

New Member
Ik zou eens een witte drukveer proberen en tussen de 4.4 en 4.6 rollen proberen. Zou ook eens kijken naar een grotere sproeier 84 of 86.
Waar komt t TTRRR geluid van daan? Carterkap of ergens anders?
Met 4,45g rollen, 3x 3,9 & 3x 5 werd de dip erger. En met het TRRR geluid bedoel ik dat de scooter niet direct vooruit schiet en laat op touren komt.

bartj

HousePaus
Begin eens met je carterkap open te schroeven en te kijken wat je allemaal sloopt door hier mee te blijven rijden...

dutchino

Well-Known Member
het trrr geluid kan komen omdat je een hoogtoerig setupje hebt. Dan is t logisch dat hij onderin een beetje pruttelt. Zolang hij bovenin maar lekker trekt toch?

Dip kan komen van een te sterke drukveer. Ik zou hem proberen af te stellen met een witte veer.

bartj

HousePaus
het trrr geluid kan komen omdat je een hoogtoerig setupje hebt. Dan is t logisch dat hij onderin een beetje pruttelt. Zolang hij bovenin maar lekker trekt toch?

Dip kan komen van een te sterke drukveer. Ik zou hem proberen af te stellen met een witte veer.
Dat hoogtoerige valt toch wel mee met een 50cc? Kan van alles zijn, iedereen leest die letters en ze spelen allemaal anders af in je hoofd dusja we kunnen zo in elk geval niet zeggen wat het is. Kan je rondsel zijn op je krukas, kan de koelvinnen op je halfpoulie zijn die tegen je kickstart aanlopen omdat je een dieper rondsel nodig hebt en nu je halfpoulie niet eens goed vast zit en ondertussen je groefjes lekker kapot aan het maken is

Raymxn

New Member
Ik heb er nu een witte drukveer in gedaan en het rijd een stuk beter, alleen wanneer ik volgas wegrijd heeft hij geen dips meer, maar wanneer ik langzaam optrek heeft hij een kleine dip rond de 25km/u

bartj

HousePaus
Maar je vind het wel prima zo? Stel het nou gewoon ff goed af, kost je misschien nog een middagje proberen maar je onderdelen zullen een stuk minder hard slijten en je kan gewoon zonder dipjes rijden

Raymxn

New Member
Maar je vind het wel prima zo? Stel het nou gewoon ff goed af, kost je misschien nog een middagje proberen maar je onderdelen zullen een stuk minder hard slijten en je kan gewoon zonder dipjes rijden
Waar zeg ik dat ik het prima vind? Ik heb 3,9 - 4 - 4,25 - 4,5 - 5 gram rolletjes geprobeerd maar die dip komt er maar niet uit, ook heb ik sproeiermaat 84 geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Nog andere suggesties?

rank1

Member
vario geleiders,snaar of misschien een goede malossi poulie monteren die neemt je dip over.een verstelbare polini koppeling zal wel ook helpen.
trrrrr geluid is rijk,gasnaald stand armer stellen dus clipje hoger.welke hittegraad bougie zit er in?

Raymxn

New Member
vario geleiders,snaar of misschien een goede malossi poulie monteren die neemt je dip over.een verstelbare polini koppeling zal wel ook helpen.
trrrrr geluid is rijk,gasnaald stand armer stellen dus clipje hoger.welke hittegraad bougie zit er in?
Ik heb het clipje al op de een na hoogste, is de hoogste proberen een optie? Hittegraad weet ik niet, hoe kan ik dat checken? Vario geleiders gaan wel een beetje stroef, zal er zo even andere in doen.

Advertisement - register to remove this