Aerox dip hulp nodig

Snelle1631

New Member
Hallo.
Ik heb een aerox uit 2009.
Zit een std 50cc cylinderop
Leovince tt terugloop
Std gurtner carb elktr chocke
Std koppeling met omega chroom trekveren (nieuw)
Witte malossi drukveer (nieuw)
Std vario 15x12
Nieuwe bougie dop en kabel
Km stand 23.xxx

Nu is mijn probleem: koud gaat hij als een gek lekker in de toeren echt een blazer
Nu is het dat als ik ongeveer een kilometer rij dat die n beetje warm word, ik mijn trekkracht op lage snelheid kwijt ben dus lage toeren en hij wilt simpel weg niet vooruit komen

Ik heb een beetje met de rolletjes lopen spelen eerst 4 gr naja ging wel daarna 3.2 en 4 gr toen deed die t vanaf 20 kmpu nu doet die het met dezelfde rollen alweer vanaf 40 kmpu
Scooter loopt 90 op de teller tis echt een dip van 0 naar 40
Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt!!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Uitlaat ontgrenst?

Ik zou eerst de std drukveer terugzetten, rollen 5/5.5gr
Die witte is waarschijnlijk nog te zwaar voor een std setup.
Ori Minarelli vario is waarschijnlijk te klein om veel uit te halen met een witte drukveer...
 
Uitlaat ontgrenst?

Ik zou eerst de std drukveer terugzetten, rollen 5/5.5gr
Die witte is waarschijnlijk nog te zwaar voor een std setup.
Ori Minarelli vario is waarschijnlijk te klein om veel uit te halen met een witte drukveer...
Witte drukveer is er echt vandaag ingegaan gaat als een gek als die koud is maar warm wilt die gwn niet optrekken tot de 40 en dan gaat die weer

Heb gwn het idee dat als mn choke uitgaat mn scooter teweinig benzine krijgt
 
Heb gwn het idee dat als mn choke uitgaat mn scooter teweinig benzine krijgt
Beter dat ie uitgaat! Anders zou die gaan stotteren, merk je meteen. En dan zou choke gewoon defect zijn, wat die hoogstwaarschijnlijk niet eens is. Stottert ie dan?

Uitlaat/vario ook ontgrenst? Anders heb je weinig aan 't aanpassen vd overbrenging ;)
Zo ja ook ff aan de sproeier denken (maatje groter).
 
Last edited:
Witte drukveer is er echt vandaag ingegaan gaat als een gek als die koud is maar warm wilt die gwn niet optrekken tot de 40 en dan gaat die weer

Heb gwn het idee dat als mn choke uitgaat mn scooter teweinig benzine krijgt
Vario is ontgrenst uitlast weet ik niet zeker heb m zo gekocht maar dat ding loopt 90 op de teller dhs denk t wel voorderest doet die t ook gwn goed probleem is gekomen toen ik ooit mn rollethes heb vernieuwd omdat die opwaren toen kreeg ik dit ineens mast sproeier weet ik niet nog geen tijd gehad om die eruit tehalen omdat me hele carb erafmoet
 
dat ding loopt 90 op de teller
Dat blijkt wel uit je verhaal: 40km en een dip :oops:

En je weet nog niet eens of die Aerox volledig ontgrenst is. Dan weet ik niet of ik je hier het juiste advies kan geven, wordt giswerk dan. Zou de boel daarom eerst ff onderzoeken voor je verder wilt gaan afstellen...
 
Last edited:
Back
Top