This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aerox dip 0-20, trekveren helpen niet

hoijooo

Well-Known Member
hallo allemaal,

voorgegevens:
yamaha aerox, STD ontgrenst met yasuni R

ik heb een probleempje met me aerox, soms als ik em stationair laat lopen hoor je een tik geluid (ergens in electra) en dan valt hij bijna weg en dan na x seconden valt die uit. Nu is daarbij gekomen dat hij van 0-10 helemaal niet meer trekt. Dus ik strakkere trekveertjes erin gezet dan maar, maar nogsteeds hetzelfde, toen zelfs polini gele erin gezet (malossi blauw) en nogsteeds hetzelfde!x|
vanaf 20-30 rijd hij wel gewoon goed.

nu heb ik ergens gehoord dat als je ontsteking niet meer goed is dat hij ook geen power meer geeft in het begin?:?
heb al massa getrokken van het frame naar het blok maar dat hielp nietx|

wat zal het kunnen zijn? cilinder? keeringen?

Ik DENK dat je de carburateur zelf ff na moet kijken , meestal ligt het antwoord dichter bij als je denkt

had de carb er vorige week nog vanaf gehaald omdat hij valse lucht zoog....

wat denk jij dan?
me luchtschroef staat op 1.5 en bougie is dus koffiebruin

Ik had me luchtschroef ook anderhalf en bougie koffiebruin..
een grotere proberen zou ik zeggen , kun je altijd proberen
Toch lag het aan de rest van die afstelling ( gasnaald stand, stationair)

als de scooter stationair niet goed staat loopt de scooter in het begin (0-10) ook bagger als het goed is...
Kun je ook ff na kijken

lijkt me sterk.... als hij stationair niet goed draaid..... waarom sproeier groter, hij is eerder bruin/zwart dan bruin/wit

Last edited:
met stationair sproeiertje lukt het ook niet... als ik hem helemaal dicht draai dat maakt hij alsnog niet veel toeren. en dan trekt hij ook niet goed.... dus het is wat anders

Zit al 3.7 gram in. Het is opeens gebeurt hè ik reed niet altijd kut rond, opeens was die dip er. En heb alles gecheckt. Rollen zijn nog rond en goed, vario niet versleten, koppeling nog goed. V-snaar voelde ik vandaag 1x slippen, net of ik over een hobbel ging dus ga dat wel weer checken -.-

ik had de glijbus "ring" achter de vario geplaatst, hoorde dat dat nog wel is snelheid kan opleveren ofso.. maja die plaats ik wel ff terug. Zal dat de reden kunnen zijn dat hij niet op toeren komt...?

Als het slecht optrekt sinds je dat gedaan hebt dan lijkt het me duidelijk ja. Anders is misschien gewoon een van je trekveertjes geknapt, al eerder meegemaakt