Aerox blok warmte

Beste,

Hoe warm mag een aerox watergekoeld blok worden 70cc. Er zit een Koso meter op, maar ik weet niet precies wanneer hij nou warm is, te warm is en wanneer ik moet stoppen met rijden.

Ik hoor het wel groeten
 
Advertisement - register to remove this

Beste,

Hoe warm mag een aerox watergekoeld blok worden 70cc. Er zit een Koso meter op, maar ik weet niet precies wanneer hij nou warm is, te warm is en wanneer ik moet stoppen met rijden.

Ik hoor het wel groeten


Denk dat 70 graden ook nog geen probleem zal moeten zijn.. Maar tegen de 80 of er overheen zou ik wel zorgen gaan maken.

Overigens kan hij niet te heet worden als heel je koel systeem 100% goed werkt.. Als er onderdelen zijn die falen, zal je of alle goed schoon moeten maken.. En bij teveel defecten aan de radiator een betere plaatsen. (als je teveel koel vinnen in je radiator dicht zitten gaat de koeling ook ervan aardig naar beneden.. Er kan ook slijk in de radiator zitten of zit gedeeltelijk dicht. Dan heb je dan nog maar de helft van de koeling.

Voor KVS staat een bepaald standtijd voor dat je het kan gebruiken.. Als je twijfelt kan je beter het hele circuit leeg laten lopen en er nieuwe in doen.

Bij vullen zou ik alleen doen als de KVS nog recent is en als die op het vul vatje onder de min waarde komt.
 
Er zijn Diverse soorten Koelvloeistof.
Bijvoorbeeld ... een Triumph Oldtimer , staat er om bekend dat die vooral in de zomer snel te warm worden , heeft natuurlijk ook te maken met de staat van de Radiator.
Er is Koelvloeistof verkrijgbaar , die minder snel warm word als standaard Koelvloeistof .
 
Ik dacht bij 70 moet k stoppen en bij 40 warm klopt dit?
Post automatically merged:


En die KVS Wanneer raad je mij aan die bij te vullen? Mijn dank alvast
wat je zegt klopt ja, je moet gewoon je kvs vullen tot de streep op je kvs tank. als je deze regelmatig moet bijvullen is dat niet goed want dan lek je kvs
 
Back
Top