Aerox blijft warmlopen

Aerox1988

New Member
Beste scootersleutelaars,

Ik begin een beetje vast te lopen. Mijn Aerox is nu voor de 2e keer warmgelopen (temp gaat richting 120 graden). Eerder warmgelopen door vermoedelijk defecte waterpomp. Hierna een hoop vervangen (lijst verder onder)

Oliepomp zit er niet meer in en loopt op mengsmering 1:40. In de zomer is hij bij een "tuner" afgesteld in Zuid Limburg.

Setup:
- DR70
- Doppler Origin krukas (C4 lagers nieuwe keeringen)
- 17,5 Carb + Standaardd lichtfilter
- Gianelli Shot V4
- Malossi Multivar
- Malossi V-snaar
- Standaard koppeling + huis
- Standaard poulie
- Standaard ontsteking

Binnen 3 minuten loopt hij al naar de 120 graden. Slangen en radiateur zijn ook warm. Gisteren sprong zelfs de kvs-slang van de kop af.

Het volgende heb ik vervangen inmiddels sinds de 1e rit:

- Waterpomp gereviseerd
- Nieuw reservoir + dop
- Nieuwe transparante kvs-slangen
- Nieuwe Koso temperatuurmeter + sensor
- Nieuwe krukas, C4 lagers en keerringen
- Nieuwe pakkingen cilinder en kop
- Nieuwe bougie hittegraad 9 (ook 8 gehad)
- Nieuw luchtfilterhuis + element
- Nieuwe zuigerveren

* DR70 zit geen thermostaat in!!

Gisteren liep de temperatuur weer meteen op. Waterpomp draait, radiateur wordt warm en zie kvs rondlopen. Als ik het goed begrijp van diverse posts ontlucht een Aerox zichzelf. Afstelling heb ik verder niets aan veranderd. Bougie is altijd netjes koffiebruin geweest. Toch blijf ik ondertussen overwegen of de sproeier niet te klein is...

Zie ik iets over het hoofd soms? Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven.

Mvg,
Michel
 
Advertisement - register to remove this

Als die een nacht gestaan heeft start hij met 12-14 graden. Hij staat in een kelder van appartement altijd opgeslagen.

Gezien alles warm voelt en zelfs een slang eraf springt ga ik ervanuit dat de meting wel klopt. Zijn alsnog aannames natuurlijk.
 
Als er een slang vanaf springt betekent dit dat een klem niet voldoende vast heeft gezeten of er wordt een te hoge druk opgebouwd door bijvoorbeeld een vernauwing/verstopping.

Heb je de radiateur al eens goed doorgespoeld met water?
 
Back
Top