Aerox blijft warmlopen

Aerox1988

New Member
Beste scootersleutelaars,

Ik begin een beetje vast te lopen. Mijn Aerox is nu voor de 2e keer warmgelopen (temp gaat richting 120 graden). Eerder warmgelopen door vermoedelijk defecte waterpomp. Hierna een hoop vervangen (lijst verder onder)

Oliepomp zit er niet meer in en loopt op mengsmering 1:40. In de zomer is hij bij een "tuner" afgesteld in Zuid Limburg.

Setup:
- DR70
- Doppler Origin krukas (C4 lagers nieuwe keeringen)
- 17,5 Carb + Standaardd lichtfilter
- Gianelli Shot V4
- Malossi Multivar
- Malossi V-snaar
- Standaard koppeling + huis
- Standaard poulie
- Standaard ontsteking

Binnen 3 minuten loopt hij al naar de 120 graden. Slangen en radiateur zijn ook warm. Gisteren sprong zelfs de kvs-slang van de kop af.

Het volgende heb ik vervangen inmiddels sinds de 2e rit:

- Waterpomp gereviseerd
- Nieuw reservoir + dop
- Nieuwe transparante kvs-slangen
- Nieuwe Koso temperatuurmeter + sensor
- Nieuwe krukas, C4 lagers en keerringen
- Nieuwe pakkingen cilinder en kop
- Nieuwe bougie hittegraad 9 (ook 8 gehad)
- Nieuw luchtfilterhuis + element
- Nieuwe zuigerveren

* DR70 zit geen thermostaat in!!

Gisteren liep de temperatuur weer meteen op. Waterpomp draait, radiateur wordt warm en zie kvs rondlopen. Als ik het goed begrijp van diverse posts ontlucht een Aerox zichzelf. Afstelling heb ik verder niets aan veranderd. Bougie is altijd netjes koffiebruin geweest. Toch blijf ik ondertussen overwegen of de sproeier niet te klein is...

Zie ik iets over het hoofd soms? Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven.

Mvg,
Michel
 

Attachments

  • 20191230_195420.jpg
    20191230_195420.jpg
    319 KB · Views: 29
  • 20191008_161108.jpg
    20191008_161108.jpg
    152 KB · Views: 29
Advertisement - register to remove this

Als de koeling aan de buitenkant goed is
Dan misschien toch de sproeier bezetting of misschien heb je ergens een lek en zuigt ie valse lucht aan
 
hittegraad 9

Bougie 9 is vrij hoog. Ik had die ook bij mijn aerox. Na ongeveer een x aantal kilometers 100+ te hebben gereden wilde hij maar 40km/u. (Bij een hitte graat van 9) telkens weer.

Ik ben toen terug gegaan naar een 7 bougie. Koste me wel de top van die 100+. Topsnelheid met die bougie was 85km/u. Nooit geen warmlopen meer gehad. 70cc airsall cilinder maar met hitte graad 7. Koste wat vermogen maar hij liep goed en 85 is snel genoeg. ;)

Met een bougie kun je dus ook wat doen.

Hoe hoger de hittegraat hoe minder goed word de zuiger in je cilinder gesmeerd. Dus kans op een Warmloper is aanwezig.

Niet te verwarren met een vastloper. Da's iets anders.

Ervan uitgaande dat het een 2 takt is. Hoe is je meng verhouding? (indien je het het zelf mengt)
 
Wordt je radiateur ook warm? Zo nee misschien even uitspoelen/vervangen.

Misschien heb je een vervroegde spie op je ontsteking zitten kan ook helpen met warm worden.

Stage 6 verkoopt ook waterpompen die 60% meer water verplaatsen misschien ook handig.

Anders ligt het toch echt aan je afstelling.
Heb je al gekeken welke kleur de bougie is?
 
Beste scootersleutelaars,

Ik begin een beetje vast te lopen. Mijn Aerox is nu voor de 2e keer warmgelopen (temp gaat richting 120 graden). Eerder warmgelopen door vermoedelijk defecte waterpomp. Hierna een hoop vervangen (lijst verder onder)

Oliepomp zit er niet meer in en loopt op mengsmering 1:40. In de zomer is hij bij een "tuner" afgesteld in Zuid Limburg.

Setup:
- DR70
- Doppler Origin krukas (C4 lagers nieuwe keeringen)
- 17,5 Carb + Standaardd lichtfilter
- Gianelli Shot V4
- Malossi Multivar
- Malossi V-snaar
- Standaard koppeling + huis
- Standaard poulie
- Standaard ontsteking

Binnen 3 minuten loopt hij al naar de 120 graden. Slangen en radiateur zijn ook warm. Gisteren sprong zelfs de kvs-slang van de kop af.

Het volgende heb ik vervangen inmiddels sinds de 2e rit:

- Waterpomp gereviseerd
- Nieuw reservoir + dop
- Nieuwe transparante kvs-slangen
- Nieuwe Koso temperatuurmeter + sensor
- Nieuwe krukas, C4 lagers en keerringen
- Nieuwe pakkingen cilinder en kop
- Nieuwe bougie hittegraad 9 (ook 8 gehad)
- Nieuw luchtfilterhuis + element
- Nieuwe zuigerveren

* DR70 zit geen thermostaat in!!

Gisteren liep de temperatuur weer meteen op. Waterpomp draait, radiateur wordt warm en zie kvs rondlopen. Als ik het goed begrijp van diverse posts ontlucht een Aerox zichzelf. Afstelling heb ik verder niets aan veranderd. Bougie is altijd netjes koffiebruin geweest. Toch blijf ik ondertussen overwegen of de sproeier niet te klein is...

Zie ik iets over het hoofd soms? Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven.

Mvg,
Michel
Heeft u het probleem al gevonden?
 
Bougie 9 is vrij hoog. Ik had die ook bij mijn aerox. Na ongeveer een x aantal kilometers 100+ te hebben gereden wilde hij maar 40km/u. (Bij een hitte graat van 9) telkens weer.

Ik ben toen terug gegaan naar een 7 bougie. Koste me wel de top van die 100+. Topsnelheid met die bougie was 85km/u. Nooit geen warmlopen meer gehad. 70cc airsall cilinder maar met hitte graad 7. Koste wat vermogen maar hij liep goed en 85 is snel genoeg. ;)

Met een bougie kun je dus ook wat doen.

Hoe hoger de hittegraat hoe minder goed word de zuiger in je cilinder gesmeerd. Dus kans op een Warmloper is aanwezig.

Niet te verwarren met een vastloper. Da's iets anders.

Ervan uitgaande dat het een 2 takt is. Hoe is je meng verhouding? (indien je het het zelf mengt)
Jij wilt zeker een gat in je zuiger, hittegraad 9 is de juiste hittegraad voor een mina dr70 en niks anders.
Post automatically merged:

Bougie 9 is vrij hoog. Ik had die ook bij mijn aerox. Na ongeveer een x aantal kilometers 100+ te hebben gereden wilde hij maar 40km/u. (Bij een hitte graat van 9) telkens weer.

Ik ben toen terug gegaan naar een 7 bougie. Koste me wel de top van die 100+. Topsnelheid met die bougie was 85km/u. Nooit geen warmlopen meer gehad. 70cc airsall cilinder maar met hitte graad 7. Koste wat vermogen maar hij liep goed en 85 is snel genoeg. ;)

Met een bougie kun je dus ook wat doen.

Hoe hoger de hittegraat hoe minder goed word de zuiger in je cilinder gesmeerd. Dus kans op een Warmloper is aanwezig.

Niet te verwarren met een vastloper. Da's iets anders.

Ervan uitgaande dat het een 2 takt is. Hoe is je meng verhouding? (indien je het het zelf mengt)
Lees overigens ff fatsoenlijk, de mengverhouding word gewoon genoemd.
Post automatically merged:

Heeft u het probleem al gevonden?
Ik vermoed dat er gwn lucht in t systeem zit, want een aerox ontlucht zichzelf helemaal niet. Je moet je kvs systeem ontluchten dmv de motor te laten lopen zonder dop op het kvs reservoir.
 
Bougie 9 is vrij hoog. Ik had die ook bij mijn aerox. Na ongeveer een x aantal kilometers 100+ te hebben gereden wilde hij maar 40km/u. (Bij een hitte graat van 9) telkens weer.

Ik ben toen terug gegaan naar een 7 bougie. Koste me wel de top van die 100+. Topsnelheid met die bougie was 85km/u. Nooit geen warmlopen meer gehad. 70cc airsall cilinder maar met hitte graad 7. Koste wat vermogen maar hij liep goed en 85 is snel genoeg. ;)

Met een bougie kun je dus ook wat doen.

Hoe hoger de hittegraat hoe minder goed word de zuiger in je cilinder gesmeerd. Dus kans op een Warmloper is aanwezig.

Niet te verwarren met een vastloper. Da's iets anders.

Ervan uitgaande dat het een 2 takt is. Hoe is je meng verhouding? (indien je het het zelf mengt)
Ik ben je posting nog een keer aan het doorlezen overigens, je bent echt aan het blaten. Lees jezelf aub in ipv mensen misinformeren, “hoe hoger de hittegraad hoe slechter je zuiger word gesmeerd.” , hou toch op.
 
Inmiddels is het opgelost inderdaad. Probleem zat in verkeerd gemonteerde kvs slangen waardoor kvs niet goed rondgepompt werd. N00b tot en met dat mij dit na zoveel jaar gebeurd maar is dus opgelost
 
Back
Top