Aerox blijft warmlopen

Aerox1988

New Member
Beste scootersleutelaars,

Ik begin een beetje vast te lopen. Mijn scooter loopt nu voor de 2e keer warm (115 graden).

Setup:
- DR70
-Doppler Origin krukas (nieuw met C4 lagers en keeringen)
- 17,5 Carburateur
- Malossi Multivar
- Standaard Poulie/koppeling/koppelinghuis

Van de zomer is de scooter afgesteld bij een "tuner" in Zuid Limburg. Hij heeft toen lekker gelopen, nooit te warm geweest.

Erna begonnen de problemen. Bleek bij de waterpomp te zitten. Inmiddels het volgende gedaan:

- Waterpomp gereviseerd (en draaid ook)
- KVS tot iets over MIN gevuld.
- Radiateur met compressor doorgeblazen
- Nieuw reservoir met dop
- Nieuwe transparante KVS slangen
- Nieuwe pakkingen cilinder (lekt geen druppel)
- Nieuwe Koso slim temperatuurmeter
- Nieuwe zuigerveren
- Nieuwe bougie hittegraad 9 (ook 8 gehad)
- Nieuw luchtfilterhuos + element

* DR70 kop heeft geen thermostaat!!

Binnen 3 minuten loopt hij alsnog richting 120 graden. Gisteren sprong zelfs de slang van de kop af. Alles voelbaar warm. Radiateur ook warm en alles loopt door.

Als ik andere posts begrijp zou een Aerox zichzelf moeten ontluchten. Er zakt ook niets in het reservoir (blijft boven min).

Ik begin een beetje stuk te lopen wat het nu nog kan zijn. Bougie doorgaans altijd koffiebruin geweest. Ik kom bijna alleen nog uit op een te arm mengsel en dus grotere sproeier maar dan verklaard de kleur bougie niet.

Zie ik iets over het hoofd?

Mvg,
Michel
 
Advertisement - register to remove this

De kleur heeft er waarschijnlijk mee te maken met dehitte graad bougie. Een bougie 9 word wel heel snel warm en slaat zwart uit. (Verbrand)

Probeer een 6 of 7.

En dat die slang eraf springt is de druk die die niet kan verwerken dus kiest de makkelijkste weg. Lijkt wel een verstopping ergens te zitten.

Ik heb ook een dr70 gehad maar trok mega hard bij een bougie 9. Maar continu warm lopers.

Over gestapt op een 7, top werd wel minder maar de scooter was stabiel.

Vergeet ook niet dat een hogere hitte graat bougie zorgt voor een minder goede doorloop/ smering aan de cilinder en je zuiger .

Zijn je zuiger veren goed geplaatst?
 
@Aerox1988 ik had hetzelfde probleem, bij mij bleek dat mijn waterpomp (incl huis) een imitatie waterpomp was. (ik heb er overigens wel een thermostaat in zitten)

hij kon de koelvloeistof niet goed door de slangen heen trekken, En daarom liep hij heel snel warm.
heb er een originele waterpomp en huis op gezet en koelt weer perfect.
wat voor waterpomp hebt jij? STD of stage 6 of iets in die richting?
 
Ik heb een standaard waterpomp. Wel moet ik zeggen dat vreemd genoeg het schoepenwiel weer kapot was gegaan. Deze is echter vrij 2 maanden vervangen.

Ik ben ermee naar EPC geweest. Hun gaven aan dat er inderdaad veel slechte revisiesetjes zijn. Op hun aanraden een Top Performances setje gepakt (volgens de medewerker kwam deze ook uit de Minarelli fabriek en stuk beter).

Deze zit er nu in. Loopt nu een goede 10 minuten en tikte max 72 graden aan. Met geen gas erbij geven netjes terug naar 66 graden. Ga nu de scooter weer verder afbouwen, kijken wat hij doet met gewoon rijden.

Overigens, wel naar hittegraad 8 gegaan ipv 9. Ben benieuwd. Alvast thx voor alle hulp!
 

Attachments

  • IMG-20200108-WA0011.jpeg
    IMG-20200108-WA0011.jpeg
    150.7 KB · Views: 10
Back
Top