Aerox blijft maar niet stationair lopen.

Vincent-Aerox

Scooterloos
Mensen,

Ik zit hier met het volgende probleem:

Mn aerox blijft maar niet stationair lopen.

Hij is weer begrensd en loopt rond de 53 op een Koso digitale teller.
Er zit een 12 mm Dell"Orto op MET handchoke.
Standaard zit hier sproeier 72 in.
Ik heb maatje 72 niet, dus heb ik 74 geprobeerd, dan blijft hij nog steeds niet lopen. Heb ook 78 geprobeerd, maar met wegrijden verzuipt en stottert hij dan aardig. Dus net maar sproeier 70 erin gedaan en NOG blijft hij dus niet stationair lopen.

Luchtschroef eerst helemaal dichtgedraaid(rechtsom) en toen 1,5 slag open = dus gewoon 1 keer helemaal rond en dan nog een keer half rond?(ga hem nu bij zulke dingen zoeken, want ik snap er niet veel meer van.

Heb een normaal luchtfilter met het buisje er nog in(wel Malossi element, maar dat moet niet uitmaken.)

Met de stationairschroef helemaal dichtgedraaid(rechtsom, dus MEER toeren) bleef hij ook niet lopen.
Als ik de luchtschroef heel ver UITdraai blijft hij wel lopen. Maarja, als je dan gaat rijden loopt de boel kapot.

Heb hier de volgende maten liggen: 70,74,76,78,82.

Met 70,74,78 blijft hij dus niet lopen.

Toen het nog wat kouder was bleef hij met sproeier 76 wel netjes lopen dacht ik. Maar iets daarna dus weer niet en dan kwam door het filterelement dacht ik, die vervangen en hij deed het weer.

Kan iemand mij helderheid geven, zie ik iets over het hoofd etc?

Bvd
 
Advertisement - register to remove this

Zou het echt aan de sproeier maat liggen?

Want er zit dus nu 74 in, en de bougie is goed qua kleur.

Als hij ' s ochtends koud is blijft hij WEL stationair lopen, en na een paar kilometer rijden trek hij ook beter dan wanneer ik er 15 km op heb zitten.

Gasnaald staat al op de onderste stand.

Gewoon kleiner gaan in sproeier dan er standaard in zit? Standaard = 72.
Met 70 liep hij ook niet, maar had toen wel de gasnaald op de middelste stand staan.

Sommigen hoor ik zeggen; Ga nooit lager dan de standaard sproeier, maar ik hoor ook dat het wel kan.

Wat is het nou? Tips?
 
Je kan vrij laag gaan hoor, rijden er ook genoeg rond met 68 of zelfs 62, ontgrensd. Voordat het echt dusdanig warmloopt dat het niet meer wil ben je al heel ver heen, dat voel je eerst doordat hij steeds minder goed optrekt enzo, het is niet zoals wanneer je olie op is dat het ineens in een tijdsbestek van 5 seconden van 70km/u naar 0 gaat ;)
 
Ahh oke.

Ik denk dat ik misschien weet wat het is.

M'n standaard uitlaat lekt.

Als ik mn hand er voor houd en dan gas geef, toert hij rustig door:p

En komen er wolkjes rook uit het gedeelte waar de ophanging aan de uitlaat zit gelast.

Dat zal het denk ik wel zal + het feit dat ik nog lager in sproeier kan?

Iig maar eens dat lek zien te fixen, mooi kut allemaal weer :)
 
Back
Top