aerox benzinemeter testen?

bert3660

Well-Known Member
hey

weet er iemand hoe je je benzinemeter test van een aerox?
ik heb namelijk een koso xr sr n teller en ik weet niet hoe ik deze moet aansluiten ivm de benzinemeter :?

de rest is allemaal gelukt
ben nu ook niet zo een Noob maar ik ben ook geen ingenieur op dat vlak :L

word het hier in mensentaal uitgelegd zal ik het wel kunnen snappen 8P

iemand die mij raad kan geven?

is het misschien omdat de benzinetank echt volledig leeg is dat hij raar doet?dat hij geen signaal doorgeeft?
dit kan toch niet he?
ik denk eerder dat de meter in de tank zelf kapot is?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook een gelijkaardig probleem normaal heeft dat dte maken met de weerstand tusdsen je sensor in de tank en de meter zelf met rond de 100ohm zijn
Mvg
 
Ik heb ook een gelijkaardig probleem normaal heeft dat dte maken met de weerstand tusdsen je sensor in de tank en de meter zelf met rond de 100ohm zijn
Mvg


wacht...daar moet een weerstand tussen of wat zeg je?

en op het schema van de koso teller staat alleen dit:
dark green: feul ( - )
wat is dan + ???


ook zijn mijn kabels rood/zwart en zwart
volgens de boek van yamaha zijn ze groen en zwart!!!
 
ik heb zelf op mijn beta ark een koso teller geplaatst en op de papieren van de teller stond dat er 100 ohm weerstand moest zijn ,maar ik heb het eerst geprobeerd zonder weertstand en dat werkte niet
Je zou het best je weerstand eens uitmeten en als je niet genoeg weerstand hebt kan je er een tussenplaatsen in serie dan wel hé
Jah en die draden daar heb ik geen oplossing voor ik had ook dat probleem en heb ze allemaal uitgezocht en gemeten.
Grtz Bram
 
ik heb zelf op mijn beta ark een koso teller geplaatst en op de papieren van de teller stond dat er 100 ohm weerstand moest zijn ,maar ik heb het eerst geprobeerd zonder weertstand en dat werkte niet
Je zou het best je weerstand eens uitmeten en als je niet genoeg weerstand hebt kan je er een tussenplaatsen in serie dan wel hé
Jah en die draden daar heb ik geen oplossing voor ik had ook dat probleem en heb ze allemaal uitgezocht en gemeten.
Grtz Bram



ok ik heb de handleiding viavia toch van internet kunnen halen
staat ook iets in van die 100ohm
maar..
misschien is het zelfs mijn eigen schuld? er zit helemaal geen benzine in he 8P

kan dit misschien de oorzaak zijn..en als ik meet van de ene naar de andere draad geeft hij gewoon niets door..zelfs geen 0,0001ohm
gwn de meter blijft op 1staan (is wat hij aangeeft als er niets is)
en blijkbaar is er maar 1draad die aangesloten moet worden..
de andere is er niet,dat is gewoon ingewerkt in de voeding...
 
100ohm

ok ik heb de handleiding viavia toch van internet kunnen halen
staat ook iets in van die 100ohm
maar..
misschien is het zelfs mijn eigen schuld? er zit helemaal geen benzine in he 8P

kan dit misschien de oorzaak zijn..en als ik meet van de ene naar de andere draad geeft hij gewoon niets door..zelfs geen 0,0001ohm
gwn de meter blijft op 1staan (is wat hij aangeeft als er niets is)
en blijkbaar is er maar 1draad die aangesloten moet worden..
de andere is er niet,dat is gewoon ingewerkt in de voeding...

hoe kan ik dat meten die 100ohm????
 
hangt gewoon van je type scooter af.

heb een stage6 bezinemeter op mijn aerox. een aerox heeft 100 ohm weerstand dus moet er gewoon je draadje van benzine aan de benzinetank bevestigen (groen dacht ik ?? ) en de andere aan je frame :)
 
Gewoon voltage meten... je zult uiteindelijk maar een aantal kabels overhouden, olie en benzine. Olie komt alleen stroom door wanneer er te weinig inzit, benzine zal minder dan 12v uitkomen wat dus minder is dan je knipper lichten etc.
 
Back
Top