Aerox band tubeless maar toch binnenband?

MrJoreng.

wannabe
hallo



mijn Aerox heeft op het moment een lekke achterband, een pirelli 140/60-13
maar deze heeft blijkbaar een binnenband.

nu wou ik een ander band gaan halen''maxima 140/60-13 57l'' bij easyparts, maar deze band blijkt tubeless te zijn, nu vraag ik me af, kan ik hier gewoon een binnenband bij ingooien van (dezelfde) maat?

want ik ben bang dat de velg niet in orde is en dat er daarom een binnenband bij in zit.


Joren
 
Advertisement - register to remove this

Een scheur is ook weer overdreven want dan komt je binnenband eruit als je hem oppompt.

En de binnenband van een kruiwagenwiel is ook onzin, er zijn gewoon binnenbanden leverbaar in verschillende maten voor de meeste gangbare velgen.
 
word meestal gedaan als de velgrand gaar is (dicht een tubeless niet meer af).


als je de velg aan de binnenrand helemaal opschuurt, en een ventiel in de velg trekt kan er gewoon een tubeless band op zonder binnenband.
 
word meestal gedaan als de velgrand gaar is (dicht een tubeless niet meer af).


als je de velg aan de binnenrand helemaal opschuurt, en een ventiel in de velg trekt kan er gewoon een tubeless band op zonder binnenband.

maar ja tubeless ventiel is ook 3 euro voor een mooie, een binneband 10, en dan weet ik cker dat ik geen geklooi heb met opschuuren enzo..
 
Dat je geen geklooi hebt met een binnenband? :rolleyes:

Als die lek is heb je een aardig werkje om hem te vervangen.
Nu ga je zonder binnenband naar de bromboer, die schiet er een proppie in, en rijden maar weer.

Beter dus even een schuur papiertje pakken en opschuren zou ik doen..
Zoveel werk is dat echt niet, max 20 min per velg en anders doe je iets goed fout.
 
sowieso ga ik er mee naar brommerboer, en ik doe direct een nieuwe binnen en buitenband, dus lek gaat niet heel snel, aangezien ik gewoon netjes op openbare weg rij en dat ik niet aan de zeikanten rij, maar zou die binnenband passen?
 
dat zou ik ook absoluut niet doen , gewoon tubeless , het nadeel van een binnenband is ook dat als deze lek gaat loopt ie direct leeg , een tubeless loopt echter langzaam leeg vaak en kun je dus nog thuis komen , met een binnneband niet...

verder , velgrand even afschuren kun je zo even doen als de band er toch af is , is een minuutje werk..
 
dat zou ik ook absoluut niet doen , gewoon tubeless , het nadeel van een binnenband is ook dat als deze lek gaat loopt ie direct leeg , een tubeless loopt echter langzaam leeg vaak en kun je dus nog thuis komen , met een binnneband niet...

verder , velgrand even afschuren kun je zo even doen als de band er toch af is , is een minuutje werk..

maar ik breng band bij de brommerboer, maar kan ik een tubeless ventiel
gewoon door dat gaatje heentrekken van binnen?

ik snap namelijk niet dat er een binneband inzit, vandaar dat ik er terug weer een in wil hebben
 
Je weet toch wel dat je geen tubeless ventiel kunt gebruiken icm die binnenband he ?

En mocht je band kapot gaan, hoe wil jij die binnenband erin stoppen ? Neem aan dat je zelf geen bandenapparaat hebt ?
 
Je weet toch wel dat je geen tubeless ventiel kunt gebruiken icm die binnenband he ?

En mocht je band kapot gaan, hoe wil jij die binnenband erin stoppen ? Neem aan dat je zelf geen bandenapparaat hebt ?
dat laat ik doen, altijd goedkoper als een hele nieuwe band, dus het word of tubeless ventiel + buitenband, wil dat niet, binneband+buitenband ;D
 
Back
Top