Aerox afvoeren/terugvoeren

sf2019

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in de brommer/scooterwereld om dat maar ff gezegd te hebben.

Ik wil graag mijn Aerox (50cc) die 67 loopt terugvoeren naar 45, om van de WOK af te komen :(

Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zat zelf te denken aan een prop in de uitlaat en evt. een varioring.

Alleen heb ik geen idee hoeveel snelheidsverlies ik hiermee kan bereiken, en of dit voldoende is om weer op de originele 45 uit te komen. Zo niet, wat kan ik nog meer doen? Ik zat als optie te overwegen om er een originele uitlaat onder te plaatsen (er zit nu een Giannelli terugloop onder), maar weet niet hoeveel snelheid ik hiermee verlies (in positieve zin ;P)

Ik neem aan dat de RDW geen speling/marge rekent bij de rollenbank, zoals de politie dat doet?

Ik heb veel gezocht op 't forum + internet maar stel alsnog even deze vragen.

Alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Tuurlijk rekent de RDW ook met marges.

Voor de brom is dit 5km tov de constructiesnelheid en 5km voor de meetfout van de rollerbank dus een brom wordt met 55 kmpu nog goedgekeurd.

Voor de snor is dit 4km tov de constructiesnelheid en 5km voor de meetfout van de rollerbank dus een snor wordt met 34 kmpu nog goedgekeurd.

 
Prop in een terugloper doen is nogal dom.. Zo`n uitlaat hoort gewoon open te zijn voor een goede flow om zo de prestaties eruit te krijgen..
Maar bij een standaard uitlaat is het koppel lager.. Zou zelf voor een originele uitlaat kiezen en dan een prop erin maken en eventueel een vario ring erin om hem 45km/u te laten lopen.. Rolletjes origineel 5,5 gram.
 
Bedankt voor de reacties @Sparky & @eurokit, hier kan ik zeker wat mee.
Mij leek het inderdaad het beste om een originele pijp eronder te zetten, met prop, en evt. vario ring.

Wat ik begrijp is dat de scooter niet strak 45 km/h hoeft te gaan, tot (en met) 54 is ie ook goedgekeurd(?).

Ik wil voor ongeveer 50 km/h gaan, als ie lager uitvalt helemaal prima.

Nogmaals bedankt.
 
Back
Top