Aerox Afstellen / uitlaat

SvenOlaf

Member
Hallo iedereen, ik heb een Yamaha Aerox 2T.
Setup:

Uitlaat: Leovince TT
Cilinder: Standaard 50cc
Rollen: 4,3g
Trekveren: Geel
Drukveer: Wit
V-Snaar: Standaard
Carbarateur: 12,5mm
Er zit trouwens een sport vario in van malossi.

Ik ben nu al een paar dagen bezig met het perfect afstellen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Het probleem zit hem bij het optrekken, als ik ook maar lichtjes gas geef, maakt hij wel toeren maar hij gaat niet vooruit.
Ik heb er al zwaardere rollen ingezet, dan heeft hij dit probleem niet, allen dan trekt hij super sloom op en als hij eenmaal de 40kmh aantikt trekt hij lekker door. Bij de malossi sport vario zitten 8g rollen, die zijn veel te zwaar. Misschien hebben jullie wat tips voor mij? En is het misschien verstandig om een andere uitlaat te kopen aangezien de uitlaat een beetje lekt bij de demper. Mijn aerox loopt nu ongeveer 100kmh. Ik heb het luchtfilter laatst ook schoongemaakt en de bougie vervangen. Er staat ongeveer 3800km op de teller. Ik hoop op reacties!
 

Attachments

  • 918EAD2F-4ECF-4655-8D1C-E9AE3B0D5230.jpeg
    918EAD2F-4ECF-4655-8D1C-E9AE3B0D5230.jpeg
    201.4 KB · Views: 7
  • 34D3A6F8-79A3-46FA-A66D-CE7C552D65CF.jpeg
    34D3A6F8-79A3-46FA-A66D-CE7C552D65CF.jpeg
    236.2 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

Misschien dat je koppeling helemaal gaar is, en dat die daarom niet lekker optrekt. je zou wat lichtere rolletjes kunnen plaatsen, dat die ff net wat meer toeren maakt en het optrekken wat vloeiender gaat. Ik vind zelf de TT uitlaat echt slecht voor aerox, daar zou het ook aan kunnen liggen. Dat je cilinder en je uitlaat elkaar niet lief vinden en die daarom niet lekker loopt. Je zou ook nog naar de bougie kunnen kijken wat voor kleur die heeft. en anders dus een andere sproeier proberen. Andere v-snaar, misschien is deze ook aan vervanging toe.
 
Back
Top