aerox accu laat niet op

Japie2003

New Member
hallo allemaal,

ik heb een aerox uit 2003
en ik heb van de week de lichten van mijn booskijker vervangen omdat die kapot waren. na dat ik ze had vervangen wilden ik gaan rijden maar was de accu opeens leeg. ik heb toen de accu aan een druppellader gelegd en de lampjes vervangen voor lampjes die minder sterk waren. toen de accu weer vol zat heb ik 2 dagen met mijn aerox kunnen rijden en toen was de accu weer leeg, hij laad zich zelf dus niet op tijdens het rijden. kan iemand mij helpen met wat het probleem is. de accu is trouwens nog maar een paar weken oud.

gr jasper
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Je kan altijd een miskoop doen
Ik zou een paar km rijden metje lichten uit.
Inde tijd dat ie eig leeg zou moeten gegaan.
En dan eens je lichten aan zetten kijken of ie het dan doet als dit niet het geval is licht het aan je lichten.
Anders is het een miskoop van je batterij.
 
Probeer dit eens:
Pak een multimeter en meet het voltage over de accupolen(ca 12.5V).
Meet nu het voltage over de accupolen als de scooter stationair loopt (maximaal 15V).

Mochten de tweede waarde te hoog of te laag zijn, dan moet je via de handleiding de spanningsregelaar doormeten
 
Je kan altijd een miskoop doen
Ik zou een paar km rijden metje lichten uit.
Inde tijd dat ie eig leeg zou moeten gegaan.
En dan eens je lichten aan zetten kijken of ie het dan doet als dit niet het geval is licht het aan je lichten.
Anders is het een miskoop van je batterij.
Zal je niet veel aan hebben aangezien de verlichting niet van de accu komt bij minarelli scooters.
Batterij miskoop is ook erg onwaarschijnlijk.
 
Back
Top