Aerox acceleratie ?

Pelle Rox

New Member
Goeden avond ,
Mijn Aerox setup:

Cilinder: 50cc Stage 6 hoogtoerig
Uitlaat :Yasuni R
Carburateur : 17,5 mm dellorto
Sproeier: 80
Vario: Polini high speed

Mijn scooter trekt als een beest door naar de 40,maar daarna trekt hij niet goed door tot de 95.
Komt dit door de uitlaat ? zou ik er misschien voor kunnen zorgen dat hij in een keer door trekt naar de 95 ?
alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Dit zou je waarschijnlijk moeten zoeken bij de juiste combinatie van je drukveer en rolletjes. Is je bougie trouwens wel koffiebruin? Bij een te rijke mengsel mis je ook een klein beetje vermogen is mij verteld.
 
Wat is daar mis mee ?? van af de start van dit Forum is daar altijd over gesproken .. ( gevraagd / geadviseerd )..
Als je dat niet wil en of wenst , kan je beter een ander Forum bezoeken .


Maar toen zaten hier nog mensen die aan scooter races mee deden op het circuit... Meeste van deze mensen zijn ouder geworden en hebben nieuwe intresses gevonden / ontwikkeld.
Tegenwoordig maken de nieuwe gebruikers alleen nog maar een account aan omdat ze niet weten hoe ze bepaalde illegale handelingen moeten uitvoeren en dit aan de mensen met ervaring vragen.. Eenmaal antwoord komen die gebruikers dan ook niet meer terug.
Vind dan ook dat dit forum ook niet moet worden gebruikt om dit soort publiek te helpen en zich zelf daarmee in het negatieve nieuws daarmee plaatst.

Ik vind dat dit forum vooral voor de mensen moeten blijven die dezelfde passie delen die in bezit zijn van een brommer en of scooter, die hier komen om hun kennis betreft deze voertuigen te delen . Zoals het oplossen van diverse problemen aan hun voertuigen.. En dat daardoor een bestaande userbase op dit forum blijft bestaan, zodat het voor iedereen leuk blijft om hier te komen blijven kijken... Uiteraard zitten we hier op een forum te wachten dat blijft draaien, en niet eentje die in de loop daar jaren stil blijft staan en daardoor geen progressie meer boekt.. Tot zelf mensen het hier niet meer intressant genoeg vinden en daardoor niet meer terug komen..
 
Maar toen zaten hier nog mensen die aan scooter races mee deden op het circuit... Meeste van deze mensen zijn ouder geworden en hebben nieuwe intresses gevonden / ontwikkeld.
Tegenwoordig maken de nieuwe gebruikers alleen nog maar een account aan omdat ze niet weten hoe ze bepaalde illegale handelingen moeten uitvoeren en dit aan de mensen met ervaring vragen.. Eenmaal antwoord komen die gebruikers dan ook niet meer terug.
Vind dan ook dat dit forum ook niet moet worden gebruikt om dit soort publiek te helpen en zich zelf daarmee in het negatieve nieuws daarmee plaatst.

Ik vind dat dit forum vooral voor de mensen moeten blijven die dezelfde passie delen die in bezit zijn van een brommer en of scooter, die hier komen om hun kennis betreft deze voertuigen te delen . Zoals het oplossen van diverse problemen aan hun voertuigen.. En dat daardoor een bestaande userbase op dit forum blijft bestaan, zodat het voor iedereen leuk blijft om hier te komen blijven kijken... Uiteraard zitten we hier op een forum te wachten dat blijft draaien, en niet eentje die in de loop daar jaren stil blijft staan en daardoor geen progressie meer boekt.. Tot zelf mensen het hier niet meer intressant genoeg vinden en daardoor niet meer terug komen..


Het is een utopie om te denken dat deze forum alleen door liefhebbers wordt bezocht. Ik weet zeker dat 75% van de huidige topics eendagsvliegers zijn en in mijn optiek is daar helemaal niets mis mee. Een forum voor en door alleen liefhebbers zal op ten duur afsterven. De liefhebbers van vroeger zijn hedendaags niet meer te vinden.

Het is nu eenmaal zo, mensen zitten met een probleem, ze vragen hier naar een oplossing en that's it. Een forum met mensen die dezelfde passie hebben gaat zeer moeilijk worden om dat draaiende te houden.
 
@eurokit

Wat jij "wenst" hier is leuk maar zinloos om te bereiken.
Tijden veranderen nu eenmaal, een forum als dit ook. Alhoewel het aan scooters sleutelen niet zal verdwijnen en dus óók niet van dit forum (of welk forum dan ook).
Daarbij, internet / fora zijn vrij-toegankelijke media waar mensen zelf wel uitmaken wat ze met hun scooter wel of niet willen uitspoken.

Inderdaad de old scool "scooterscene" van 10-15 jaar geleden is voorbij;

-Strengere wetgeving
-Vloedgolf aan snorbrommers, (retro) chinese 4takt enzovoorts.
 
Het is een utopie om te denken dat deze forum alleen door liefhebbers wordt bezocht. Ik weet zeker dat 75% van de huidige topics eendagsvliegers zijn en in mijn optiek is daar helemaal niets mis mee. Een forum voor en door alleen liefhebbers zal op ten duur afsterven. De liefhebbers van vroeger zijn hedendaags niet meer te vinden.

Het is nu eenmaal zo, mensen zitten met een probleem, ze vragen hier naar een oplossing en that's it. Een forum met mensen die dezelfde passie hebben gaat zeer moeilijk worden om dat draaiende te houden.

Waarom denk je dat er op scootertourclubnederland wel een clubje mensen zijn die continu weer terug komen.. Het heeft wel zeker effect.. Alleen ze zijn wel wat linkshandig als het om de techniek gaat..

Mensen lopen eerder weg omdat ze niet serieus worden genomen(vooral bij de volwassenen) Of dat er op een forum alleen maar van dat kinderachtig soorten posts worden gemaakt.. Opvoeren dit opvoeren dat..
Mensen komen hier voor een serieuze communicatie.. Niet met kindjes van 15 jaar die alleen maar lopen te prutsen.. Daar gaat een normale volwassene niet tussen blijven hangen.


Overigens zitten op scooterhulp forum ook amper tot geen mensen op dat forum..
Zolang de mensen met enige ervaring daar niet opkomen, blijven de mensen die er iets van willen opsteken er ook niet meer lang erop..

Maar om het hier wat serieuzer en gezelliger proberen te maken zal er toch op een moment een groepje ontstaan.
 
Last edited:
Waarom denk je dat er op scootertourclubnederland wel een clubje mensen zijn die continu weer terug komen.. Het heeft wel zeker effect.. Alleen ze zijn wel wat linkshandig als het om de techniek gaat..

Mensen lopen eerder weg omdat ze niet serieus worden genomen(vooral bij de volwassenen) Of dat er op een forum alleen maar van dat kinderachtig soorten posts worden gemaakt.. Opvoeren dit opvoeren dat..
Mensen komen hier voor een serieuze communicatie.. Niet met kindjes van 15 jaar die alleen maar lopen te prutsen.. Daar gaat een normale volwassene niet tussen blijven hangen.


Overigens zitten op scooterhulp forum ook amper tot geen mensen op dat forum..
Zolang de mensen met enige ervaring daar niet opkomen, blijven de mensen die er iets van willen opsteken er ook niet meer lang erop..

Maar om het hier wat serieuzer en gezelliger proberen te maken zal er toch op een moment een groepje ontstaan.

Ik snap wat je bedoelt en zo hoort een forum ook te zijn alleen denk ik dat het erg moeilijk is om een actief groepje bij elkaar te krijgen. Dit forum wordt vaak gebruikt door nieuwe leden die problemen ervaren met hun scooter en hier op zoek zijn naar antwoorden. Ik denk dat er een andere forum of site geopend moet worden om van begin af aan te beginnen met de juiste regels om de forum te creëren zoals jij die voor ogen hebt.

Ik ben zelf niet zo lang lid van deze forum en ben pas de laatste maanden wat actiever geworden. Wat mij is opgevallen in de laatste maanden is dat het elke keer dezelfde mensen zijn die reageren. Ik zie letterlijk maar 4 of 5 mensen actief reageren op topics. Maar wat arkAC ook zegt, de "scooterscene" is niet meer wat het geweest is.

De komst van 4-takt motoren in combinatie met de huidige wetgeving zorgt ervoor dat mensen niet meer zo snel gaan knutselen aan hun scooter.

Voor de rest ben ik het met je eens.
 
Ik zal je zeggen dat als jij een ander forum of site gaat openen, dat het resultaat je behoorlijk gaat tegenvallen.. Ik heb dit zelf met eigen ogen zelf gezien toen ik mijn brommobiel forum wilde opstarten.... Maar als er geen mensen met ervaring blijven hangen, dan zal het gebruikers aantal heel snel naar nul zakken.. En als je pas begint is het echt veel lastiger om activiteit op je nieuwe forum te krijgen.. Aangezien een nieuw compleet forum helemaal nog geen enkele content erop heeft staan.. Mensen beginnen pas te komen / te reageren als ze zien dat er activiteit aanwezig is en weten dat als ze een vraag stellen er een antwoord erop kunnen verwachten... Echt bijna niemand zal een Thread openen als ze zien dat er geen activiteit op dat forum is.. Ze weten bij voorhand al dat dan geen antwoord hoeven te verwachten binnen 1 maand..


De komst van 4-takt motoren in combinatie met de huidige wetgeving zorgt ervoor dat mensen niet meer zo snel gaan knutselen aan hun scooter.

Dat je een 4-takt scooter hebt zegt niks over of je zelf eraan onderhoud en of je het laat doen.. Maar het feit is wel dat het forum wat meer op 4-takt scooters moet gaan richten (uiteraard word 2-takt dan ook nooit uitgesloten)
Verder ligt het er maar aan wat je onder `knutselen` verstaat.. Zelf zie ik het meer als dat je het onderhoud van de scooter dat je het als eigenaar dit zelf doet..

Er zijn naar mijn mening heus wel mensen die willen weten hoe ze een krukas moeten plaatsen, hoe een storing te verhelpen.. Hoe ze een blok op tijd moeten zetten, hoe een verroest middenbok het beste eraf kunnen halen..
En als je met dit forum straks ook nog naar facebook bijvoorbeeld wilt. Dan zal je het beleid i.v.m opvoeren gaan moeten veranderen.. Dit aangezien iedereen op facebook kan meelezen wat er word geschreven..
 
Ik zal je zeggen dat als jij een ander forum of site gaat openen, dat het resultaat je behoorlijk gaat tegenvallen.. Ik heb dit zelf met eigen ogen zelf gezien toen ik mijn brommobiel forum wilde opstarten.... Maar als er geen mensen met ervaring blijven hangen, dan zal het gebruikers aantal heel snel naar nul zakken.. En als je pas begint is het echt veel lastiger om activiteit op je nieuwe forum te krijgen.. Aangezien een nieuw compleet forum helemaal nog geen enkele content erop heeft staan.. Mensen beginnen pas te komen / te reageren als ze zien dat er activiteit aanwezig is en weten dat als ze een vraag stellen er een antwoord erop kunnen verwachten... Echt bijna niemand zal een Thread openen als ze zien dat er geen activiteit op dat forum is.. Ze weten bij voorhand al dat dan geen antwoord hoeven te verwachten binnen 1 maand..


De komst van 4-takt motoren in combinatie met de huidige wetgeving zorgt ervoor dat mensen niet meer zo snel gaan knutselen aan hun scooter.

Dat je een 4-takt scooter hebt zegt niks over of je zelf eraan onderhoud en of je het laat doen.. Maar het feit is wel dat het forum wat meer op 4-takt scooters moet gaan richten (uiteraard word 2-takt dan ook nooit uitgesloten)
Verder ligt het er maar aan wat je onder `knutselen` verstaat.. Zelf zie ik het meer als dat je het onderhoud van de scooter dat je het als eigenaar dit zelf doet..

Er zijn naar mijn mening heus wel mensen die willen weten hoe ze een krukas moeten plaatsen, hoe een storing te verhelpen.. Hoe ze een blok op tijd moeten zetten, hoe een verroest middenbok het beste eraf kunnen halen..
En als je met dit forum straks ook nog naar facebook bijvoorbeeld wilt. Dan zal je het beleid i.v.m opvoeren gaan moeten veranderen.. Dit aangezien iedereen op facebook kan meelezen wat er word geschreven..

Klopt, daar ben ik het helemaal met je eens. Daarnaast had ik had mijn stelling wat beter moeten nuanceren. Betreft een forum opzetten heb ik totaal geen ervaring mee, ik deel alleen de dingen die ik heb gezien en wat ik heb gehoord van andere mensen.

Ik ben het compleet met je eens dat het forum zich meer moet gaan richten op 4-takt scooters, want dit gaat de toekomst worden. Ik heb gelezen dat in 2018 in Amsterdam alleen nog maar 4-takt scooters mogen rijden in heel Amsterdam en ik denk dat dit ook in meerdere steden gaat gebeuren in de loop der tijd. Ik wil zelf ook graag meer leren over 4-takt scooters en ook het elektrische circuit op scooters.

En omdat ik geen ervaring heb met het beheren van fora en website dingen vraag ik mij ook af hoe je als forum meer kan gaan richten op 4-takt scooters. Als het goed is komen de leden zelf met een topic over hun probleem of verhaal. Het ligt dan toch aan wat voor topics de leden openen of het een 4-takt of 2-takt betreft? Hoe zou je dit dan kunnen beïnvloeden als forum?
 
Ik zal je toegeven dat ik ook niet veel ervaring hebt met 4-takt.. Al ben ik zelf wel een kisbee 139QMB-E geheel nieuw aan het opbouwen.. Tot nu toe gaat het me goed af.. Het is opzicht niet heel moeilijk, maar het vraagt wel meer aandacht als je eraan begint.. Het is niet even heel snel cilinder erop in 3 minuten en klaar.. Het is vooral erg belangrijk dat de cilinder op het juiste moment word vast gedraait, dit aangezien in de voet van de cilinder een olie kanaal loopt naar de cilinderkop toen en die aansluiting mag beslist niet gaan lekken, want anders loopt de olie uit het carter en als je dan niet goed oplet zit je zonder motorolie in het blok en achteraf een defect blok. Maar om nou meer op 4-takt toe te leggen, zal je naar mijn mening wel wat meer gebruikers naar dit forum toe krijgen.. Mij maakt het niet uit of we vandaag 2 nieuwe gebruikers erbij krijgen of morgen.. Maar er moet wel zeker een licht stijgende lijn worden worden behaald om het hier wat gezelliger te maken..


Het ligt dan toch aan wat voor topics de leden openen of het een 4-takt of 2-takt betreft? Hoe zou je dit dan kunnen beïnvloeden als forum?

Of het een 2-takt of een 4-takt vraag is zou eigenlijk niet moeten uitmaken, elke vraag is een vraag waar een oplossing voor gevraagd is.. Dus dat hoef je als forum niet te gaan beinvloeden.. Want het 2-takt gedeelte zal gewoon als vanouds blijven bestaan.. Alleen het 4-takt moet gewoon meer naar voren worden geplaatst. Dit omdat dit het doelgroep is van vandaag.. En daar zitten ook de meeste mensen die een scooter hebben. De groep die nog 2-takt rijd is veel kleiner aan het worden.
 
Dit zou je waarschijnlijk moeten zoeken bij de juiste combinatie van je drukveer en rolletjes. Is je bougie trouwens wel koffiebruin? Bij een te rijke mengsel mis je ook een klein beetje vermogen is mij verteld.
Top harstikke bedankt , hier heb ik wat aan.
Moet nog even kijken welke kleur de bougie is.
Heb sinds kort nog maar een scooter en nog niet zoveel ervaring mee, heb altijd aan brommers gesleuteld.
en vindt het hartstikke leuk om de techniek van scooters te leren.
maar wil wel altijd dat het wat door rijd 45 is echt te langzaam.
Groetjes Pelle
 
Back
Top