aerox 70cc

dj2000

New Member
ik heb een aerox gekocht (minarelli horizontaal) en ben van plan hier een 70cc motorforce mid-race cilinder op te zetten met een 21mm polini evo carburateur, heeft iemand een suggestie voor een uitlaat die goed bij deze setup past waarmee ik lekker veel power heb vooral onderin de toeren maar die toch de topsnelheid niet tegen werkt?
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou je zo groot gaan kwa carburateur.. Op de openbare weg (neem aan dat je daar op rijd) heeft dat niet zoveel nut.. 19mm doet het dan overigens ook super.. Op het circuit is het natuurlijk anders, daar rijd je meer kortere stukken.. En daar wil je dan ook alles max eruit persen..
 
ik ga proberen om hiermee de max uit de cilinder te halen om kleine stukkies mee te rijden, het word geen scooter voor woon/werk verkeer maar puur om af en toe een wheelie mee te trekken of een klein rondje te knallen binnen het dorp. daarom mag ie van mij ook gwn lekker zuipen door de grote carb
 
verder is dit mijn setup:
malossi overrange
malossi vario
malossi vertanding
malossi koppeling
polini krukas met volle wangen
70cc motorforce mid-race, (spoelpoorten passend gemaakt op carter en aangepaste uitlaatpoort)
malossi cilinderkop
polini 21mm cp evo carb
malossi schuimfilter

ik denk dat ik zo we aardig vooruitkom op de openbare weg
 
Heel eerlijk, neem dan bv een iets sneller cilindertje als dat nog mogelijk is. bv iets van stage 6, makkelijk al paar pk extra voor relatief weinig meer in prijs.
 
Heel eerlijk, neem dan bv een iets sneller cilindertje als dat nog mogelijk is. bv iets van stage 6, makkelijk al paar pk extra voor relatief weinig meer in prijs.
thanks voor het advies, ik wil uiteindelijk voor een polini 70cc evo1 gaan maar die is een beetje aan de dure kant en ik kon de huidige cilinder nieuw in de doos goedkoop van iemand over nemen dus dat leek me een goed cilindertje om mee te beginnen
 
Back
Top