Aerox 70cc stop er in èèn keer mee

Status
Not open for further replies.
Beste,

Ik was lekker aan het rijden genieten van het weer, dus een rondje op de aerox. Scooter was 35-40 graden en ik dacht trek hem even door en daarna weer normaal. Wat denkje kreeg zo’n bwuoppppp geluid. En hij viel uit. Daarna kon ik gewoon nog goed kickstarten en alles evenveel compressie. Maar de scooter ging niet meer aan.
Wat denkje dat dit kan zijn? Warmloper? En wat kan er kapot zijn? Uiteraard wordt dit een dure grap?

Genoeg mengsmering: 1.30 castrol rs 2takt met 98 benzine.

Genoeg kvs en deze lekt ook niet.
En tank zat nog genoeg in.

Ik hoor het wel alvast mijn dank.
 
Advertisement - register to remove this

We praten misschien langs elkaar heen, maar liters omrekenen moest ik op de basisschool al.
Maar als jij denkt dat 33ml 4% is zul je vast zo een soortgelijk topic aanmaken
Post automatically merged:

.

Even dat je het weet, 1 op 35 is minder olie dan 1 op 30. Bedoelde je dan dat die te rijk gemengd was ipv te schraal?
-edit doe eens lief en normaal of reageer niet-
 
Last edited by a moderator:
We praten misschien langs elkaar heen, maar liters omrekenen moest ik op de basisschool al.
Maar als jij denkt dat 33ml 4% is zul je vast zo een soortgelijk topic aanmaken
Post automatically merged:


Hou je fokking eigenwijze bek.
Bart ik wil niet eigenwijs doen maar zo schrijf je fucking niet en ook eigenwijs niet
 
Kunnen we weer gewoon normaal tegen elkaar reageren? Als iemand de kennis niet heeft kan je die delen op een normale manier.

Sowieso is het toch allemaal niet zo lastig mensen met de meng verhoudingen? Met 1:35 is de verhouding olie groter op benzine groter dan bij 1:50.

40 graden is mijn inziens een koude motor.



@Sparky slijtage en koeling/wrijving verminderen.
 
Kunnen we weer gewoon normaal tegen elkaar reageren? Als iemand de kennis niet heeft kan je die delen op een normale manier.

Sowieso is het toch allemaal niet zo lastig mensen met de meng verhoudingen? Met 1:35 is de verhouding olie groter op benzine groter dan bij 1:50.

40 graden is mijn inziens een koude motor.



@Sparky slijtage en koeling/wrijving verminderen.
Het klopt dat 1:35 groter is dan 1:50 maar de starter van het topic heeft aangegeven dat hij 1:30 mengt, dus ik zie de logica er niet van in om 1:35 te mengen als volgens bart 1:30 al te schraal is.
 
Last edited:
Dit topic geeft me echt error.
Ik kan nu meschien heel dom zij he.
Vriend van mij had dit ook met z'n aerox.
Wat bleek achteraf. Ze carburateur was naar de tering iets met ze gasnaald.
Check die gewoon even goed na.
 
Het klopt dat 1:35 groter is dan 1:50 maar de starter van het topic heeft aangegeven dat hij 1:30 mengt, dus ik zie de logica er niet van in om 1:35 te mengen als volgens bart 1:30 te schraal is.
Ik denk dat er sowieso meer dingen spelen bij de topic starter.

Ga je vetter dan 1:30 dan ga je richting de modelbouw waarden. Maar ik denk dat Bart of even verkeerd heeft gelezen of er gewoon naast zit. Kan gebeuren en je kan het gewoon ook met elkaar oneens soms zijn.

Ben ook heel erg benieuwd hoe de bougie eruit ziet om eens te beginnen en waarom het ding niet op een normale temperatuur zit?
 
Last edited:
Dit topic geeft me echt error.
Ik kan nu meschien heel dom zij he.
Vriend van mij had dit ook met z'n aerox.
Wat bleek achteraf. Ze carburateur was naar de tering iets met ze gasnaald.
Check die gewoon even goed na.
Niet rot bedoeld, maar je zou echt nog heel veel moeten lezen voordat je advies gaat geven. Jouw topics laten zien dat je goede intenties hebt, maar nog niet echt begrijpt hoe het allemaal werkt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top