Aerox 70cc stop er in èèn keer mee

Status
Not open for further replies.
Beste,

Ik was lekker aan het rijden genieten van het weer, dus een rondje op de aerox. Scooter was 35-40 graden en ik dacht trek hem even door en daarna weer normaal. Wat denkje kreeg zo’n bwuoppppp geluid. En hij viel uit. Daarna kon ik gewoon nog goed kickstarten en alles evenveel compressie. Maar de scooter ging niet meer aan.
Wat denkje dat dit kan zijn? Warmloper? En wat kan er kapot zijn? Uiteraard wordt dit een dure grap?

Genoeg mengsmering: 1.30 castrol rs 2takt met 98 benzine.

Genoeg kvs en deze lekt ook niet.
En tank zat nog genoeg in.

Ik hoor het wel alvast mijn dank.
 
Advertisement - register to remove this

Beste,

Ik was lekker aan het rijden genieten van het weer, dus een rondje op de aerox. Scooter was 35-40 graden en ik dacht trek hem even door en daarna weer normaal. Wat denkje kreeg zo’n bwuoppppp geluid. En hij viel uit. Daarna kon ik gewoon nog goed kickstarten en alles evenveel compressie. Maar de scooter ging niet meer aan.
Wat denkje dat dit kan zijn? Warmloper? En wat kan er kapot zijn? Uiteraard wordt dit een dure grap?

Genoeg mengsmering: 1.30 castrol rs 2takt met 98 benzine.

Genoeg kvs en deze lekt ook niet.
En tank zat nog genoeg in.

Ik hoor het wel alvast mijn dank.

Keering eruit waardoor die valse lucht trekt?

Maar inderdaad zoals @Sparky zei gewoon de standaard dingen checken
 
En niemand die het opvalt dat 35 a 40 graden veel te koud is of dat 1op30 te schraal is.


Jullie weten zogenaamd alles maar weten niks
Als de motor 35 a 40 graden is lijkt mij het dat die nog niet zo lang aan het rijden is of de meter niet goed meer is. Daarnaast had ik een keer hetzelfde en toen was mijn hele bougie veroet, maat van me noemde dat een "kroontje" ofzo. Nieuwe bougie erin en ik kon weer. Het kan ook zijn dat de bougie is afgebroken. Beste wat die kan doen is eerst dat controleren.

Daarnaast is 1 op 30 helemaal niet schraal. Dat is gewoon prima voor 70cc.
 
Als de motor 35 a 40 graden is lijkt mij het dat die nog niet zo lang aan het rijden is of de meter niet goed meer is. Daarnaast had ik een keer hetzelfde en toen was mijn hele bougie veroet, maat van me noemde dat een "kroontje" ofzo. Nieuwe bougie erin en ik kon weer. Het kan ook zijn dat de bougie is afgebroken. Beste wat die kan doen is eerst dat controleren.
Lijken zijn dode mensen.... hou je mond als je duidelijk niet weet wat je zegt 1op30 ik zeg het nog maar een keer

En met 40 graden doortrekken
 
Ja dus dat scheel nogal wat ofniet
Probeer mij nou niet de les te lezen en denken dat 1op30 goed is. Dat is sowieso te weinig. Maar vooral mensen advies blijven geven als je geen idee hebt wat je zegt
 
1op30 komt neer op 0.033l olie per liter benzine
1op50 komt neer op 0.020l olie per liter. Dat is dus bijna de helft minder olie op neer toeren....
Post automatically merged:

1op35 tot 1op40 dat is het advies wat iedereen net enige kennis je zal geven
 
1 op 30 geeft aan dat je in 1 liter benzine 33ml olie gooit.

Dus bij 1 op 35 is dat dan bij 1 liter benzine 28ml olie.

Kan je gewoon bereken.


Even als aanvulling:

1 op 30 staat ervoor dat er bij 30 liter benzine 1 liter olie word bijgegooid.

Dus bij 1 op 35 word er bij 35 liter benzine 1 liter olie bijgegooid.

Hij geeft aan dat die 1:30 gemengd heeft dus laten we zeggen dat die 5 liter heeft getanked dan heeft die dus ongeveer 165ml olie erbij gegooid. Bij 1:35 smering zou dit maar 145ml olie zijn en bij 1:40 125ml olie.
 
Last edited:
Ik denk dat jullie langs elkaar praten.

0,033 liter is namelijk ook 33 ml
0,020 Liter is namelijk ook 20 ml

Maar misschien kan mij iemand eens goed uitleggen waarom je met een hoger toerental ook de mengverhouding moet verrijken want ik, als niet tuner, kan dit niet beredeneren.
Per volledige slag van de zuiger krijgt de cilinder een bepaalde hoeveelheid olie.
Wordt het toerental, laat zeggen, dubbel zo hoog krijgt de cilinder toch ook het dubbele aan de hoeveelheid olie, of zie ik dit verkeert?
 
Last edited:
.
1op30 komt neer op 0.033l olie per liter benzine
1op50 komt neer op 0.020l olie per liter. Dat is dus bijna de helft minder olie op neer toeren....
Post automatically merged:

1op35 tot 1op40 dat is het advies wat iedereen net enige kennis je zal geven
Even dat je het weet, 1 op 35 is minder olie dan 1 op 30. Bedoelde je dan dat die te rijk gemengd was ipv te schraal?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top