Aerox 70cc loopt niet lekker

Thenemesisz

New Member
Beste,

Ik heb een aerox 70cc die niet helemaal lekker loopt en ik weet niet precies wat er mis is.

Koud trekt hij lekker op, maar als hij warm is dan stottert en puft ie en komt hij moeilijk terug op toeren..

Setup:
Stage 6 streetrace gietijzeren 70cc
Stage 6 krukas
Yasuni C16
Dellorto 17,5
Originele luchtfilter
Originele vario, koppeling, vsnaar
Rooie trek en drukveer
Rollen 4,5 g

Toen ik hem heb aangekocht zat er een toerenbegrenzer op die ik er meteen uit heb gegooid. Zou het kunnen dat de cdi door dat ding naar de klote is?

Antwoorden zijn zeer welkom!

Heb ff gefilmt tijdens het rijden.

Hier met half gas.

Alvast bedankt!!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Toen je de toerenbegrenzer op had stottert de brommer ook?
Hey Raj,
Die toerenbegrenzer was maar met 1 kabel aangesloten, dus heb hem toen met beide kabels gemonteerd, resultaat: extreem puffen, knallen en stotteren. Dus meteen er tussen uit gehaald.
Zou de cdi beschadigd zijn?
Zeker met half gas puft en stottert hij nu best hard..

J.
 
Hey Raj,
Die toerenbegrenzer was maar met 1 kabel aangesloten, dus heb hem toen met beide kabels gemonteerd, resultaat: extreem puffen, knallen en stotteren. Dus meteen er tussen uit gehaald.
Zou de cdi beschadigd zijn?
Zeker met half gas puft en stottert hij nu best hard..

J.
Er kan iets mis zijn met de CDI. Indien het probleem niet met CDI is dan kan het zijn dat er iets mis is met uw bobine. Dit lijkt een ontstekingprobleem
 
Er kan iets mis zijn met de CDI. Indien het probleem niet met CDI is dan kan het zijn dat er iets mis is met uw bobine. Dit lijkt een ontstekingprobleem
Ja dat dacht ik ook al. Wat zou de beste volgorde zijn? Eerst cdi dan bobine of andersom? Thanks R.
 
Als de brommer heel snel gaat en een 70cc heeft denk ik een bougie met hittegraad 8 voldoende zou zijn. Ik ben niet zeker over dit.
 
Als de brommer heel snel gaat en een 70cc heeft denk ik een bougie met hittegraad 8 voldoende zou zijn. Ik ben niet zeker over dit.
Update

CDI, bougie en cilinder pakking vernieuwd. Hij loopt nu al iets beter maar puft nog steeds een beetje op half gas..

Vertrekken doet hij overigens ook erg laat, zie video:
Hier suggesties voor?

Daarnaast trilt het blok best wel hard ook op half gas. Hij geeft ook een zoemend geluid wat van de Carter komt. Heeft het trillen misschien met de vertanding te maken?
Ik hoor hem ook tikken achter in de Carter. Zie video:

Alvast bedankt!
 
Update

CDI, bougie en cilinder pakking vernieuwd. Hij loopt nu al iets beter maar puft nog steeds een beetje op half gas..

Vertrekken doet hij overigens ook erg laat, zie video:
Hier suggesties voor?
Bij een 2 takt motorblok is het normaal dat de brommer eerst op zijn toeren moet gaan voordat het vertrekt. Bij deze situatie is het wel later dan normaal.
 
Bij een 2 takt motorblok is het normaal dat de brommer eerst op zijn toeren moet gaan voordat het vertrekt. Bij deze situatie is het wel later dan normaal.
Dit is vaak zo bij een aerox dat hij pas vermogen heeft in de hoge toeren. Bij deze setup is enorm hoogtoerig dus geeft hij ook pas vermogen op hoge toeren
 
Als de brommer heel snel gaat en een 70cc heeft denk ik een bougie met hittegraad 8 voldoende zou zijn. Ik ben niet zeker over dit.
Op mijn snelle straatsetup (pak em beet 13pk) is een BR9ES het beste na mijn ervaring
 
Back
Top