Aerox 70cc dip

Hallo ik heb een Aerox gebouwd met de volgende setup

Mhr replica 70cc
Mhr team uitlaat
Malossi vl12
Power 1 Vario 2,5 g rollen
Polini v snaar
Malossi fly clutch met Malossi zwarte trekveren
Standaard poullie met Malossi rode drukveer
Dellorto 21mm sproeier 87
Std luchtfilter zonder tuutje
Std ontsteking

De scooter maakt 0-25 zeer weinig toeren en komt amper vooruit en daarna knalt ie weg als een gek en trekt ie door naar +100 heb ook al Malossi blauwe trekveren geprobeerd zouden mijn rollen te zwaar kunnen zijn?

Advertisement - register to remove this

Bas

Administrator
Staff member
Ik vind ze erg licht bij die setup.

Voor de rest zou ik nog eens kijken naar je koppeling. Je wil dat hij aangrijpt in het toerenbereik waar je het meeste koppel hebt, daar zijn de trekveertjes voor verantwoordelijk en natuurlijk moet de koppeling ook licht genoeg zijn voor die toeren. Daarbij moet je zorgen dat je vario en koppeling als het ware in de juiste versnelling staat om weg te kunnen rijden.

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Heb je de achterpoelie ook al eens geprobeerd met een gele drukveer? Wellicht gaat hij dan wat meer toeren maken, misschien is de rode toch iets te zwaar.

Rolletjes zal je eerder rond de 3,5 gram ongeveer moeten uitkomen.

Of anders is het misschien een goed idee om een andere vario te nemen, een power one is niet bepaald in de range van onderdelen kwa prijs klasse.. Die vario zou je eerder verwachten op een DR70 / 50 setup.

Vermoed eerder dat het een combinatie van onderdelen is die dit euvel veroorzaken.....
De Malossi Fly-clutch is eigenlijk identiek aan de standaard koppeling van Minarelli.
De MHR team uitlaat is niet ontworpen voor dergelijke middeltoerige cilinders.

Mijn zoon riidt op een Yamaha Neo's welke voorzien is van een MHR replica 70cc cilinder.
19 mm carburateur i.c.m. standaard spruitstuk en luchtfilter. Membraan is standaard maar voorzien van carbonnen klepjes.
Uitlaat is een oude TG-RS70 (Tecnigas) waarvan de demper verandert is.

Vario is een oud type power one en de koppeling is een Delta-clutch van malossi.
Drukveer rood en de trekveertjes zijn blauw (bij de delta clutch zijn de trekveren vele malen stugger dan van de fly-clutch), rollengewicht en sproeiermaat weet ik niet maar dit is ook niet echt van belang aangezien dit echter een indicatie is.

Heb je de achterpoelie ook al eens geprobeerd met een gele drukveer? Wellicht gaat hij dan wat meer toeren maken, misschien is de rode toch iets te zwaar.

Rolletjes zal je eerder rond de 3,5 gram ongeveer moeten uitkomen.

Of anders is het misschien een goed idee om een andere vario te nemen, een power one is niet bepaald in de range van onderdelen kwa prijs klasse.. Die vario zou je eerder verwachten op een DR70 / 50 setup.
Zal de gele drukveer nog eens proberen en er moet inderdaad een betere Vario in zoals een Malossi Vario erg bedankt voor het meedenken

Vermoed eerder dat het een combinatie van onderdelen is die dit euvel veroorzaken.....
De Malossi Fly-clutch is eigenlijk identiek aan de standaard koppeling van Minarelli.
De MHR team uitlaat is niet ontworpen voor dergelijke middeltoerige cilinders.

Mijn zoon riidt op een Yamaha Neo's welke voorzien is van een MHR replica 70cc cilinder.
19 mm carburateur i.c.m. standaard spruitstuk en luchtfilter. Membraan is standaard maar voorzien van carbonnen klepjes.
Uitlaat is een oude TG-RS70 (Tecnigas) waarvan de demper verandert is.

Vario is een oud type power one en de koppeling is een Delta-clutch van malossi.
Drukveer rood en de trekveertjes zijn blauw (bij de delta clutch zijn de trekveren vele malen stugger dan van de fly-clutch), rollengewicht en sproeiermaat weet ik niet maar dit is ook niet echt van belang aangezien dit echter een indicatie is.
Ik heb nog een Malossi delta clutch met Malossi blauwe trekveren zal ik die proberen of zal ik Malossi zwarte trekveren in de delta clutch monteren. Ik ben mij er van bewust dat de mhr team uitlaat niet helemaal geschikt is voor deze setup maar vond het uiterlijk heel mooi en ik ga niet voor 100% vermogen dan zou ik eerder een c16 nemen

Advertisement - register to remove this