Aerox 70cc blijft stotteren

RocketTuner

Mina vert power
Vorige maand gekocht, aerox 2009:

Stage6 krukas
Stage6 70cc alu
Stage6 R1200 uitlaat
17,5 YSN / 21 dellorto black edition
Standaard luchtfilter
Standaard ontsteking
Multivar
Delta clutch
Bougi hittegraad 9, NGK rode bougikop
Snelgas, handchoke

De scooter start koud en warm in 1 kick en draait gewoon goed stationair.
Enkel als je gas geeft sputtert hij enorm, en dit blijft zo tijdens het rijden met de 17,5mm carb. Hij rijdt max 60per uur door dit sputteren. Enkel met de 21mm carb ging het na 100m weg, maar zodra je gas lost, remt en terug optrekt deed ie het weer. Een beetje het gevoel alsof er iets verstopt zit. Met nog een andere 21mm carb doet ie dit ook, zowel met powerfilter als standaard filter. Bougi vervangen helpt ook niks.

Ik heb dus het gevoel dat het geen carb probleem is maar eerder elektrisch. Heb al de CDI vervangen en de ontsteking (12 spoels) grondplaat. De bobijn heb ik nog niet vervangen.

Wat zou het kunnen zijn? Voetpakking en koppakking zien er oke uit van buitenaf, keerringen lekken ook niet. Ik ben een beetje ten einde raad, heb veel zin om hem bij de dealer binnen te brengen.
 
Advertisement - register to remove this

heb je al eens een andere cdi getest ?
en ook eens zien of u bougie kop ,kabel en bobine nog in goede staat is ...
soms als je die afdraaid is het nodig da je stukske bougiekabel afknipt zodat die weer mooi contact kan maken ...
het zou ook kun da u carbu te rijk staat dan sputtert die ook ?
 
Het is een tijdje sinds ik er nog eens de tijd voor heb gevonden maar ben er vandaag weer even mee bezig geweest.
Ik heb even de cilinder afgehaald en alle dichtingen vervangen, hij lekte volgens mij wel nergens. cc en membramen zien er verder zeer goed uit.

Na even rijden nog steeds hetzelfde probleem: hij blijft immens hard sputteren terwijl hij wel goed toeren maakt. Nu moet wel gezegd worden dat er vrij veel zwart onverbrand mengsel (?) uit de uitlaat spuit, zelfs al staat hij stationair te draaien. Is het dan toch iets elektrisch, dus dat de bougi niet bij elke slag vonkt en er mengsel mee naar buiten vliegt?
Ik heb reeds alles van elektriciteit getest behalve een bobine, dat ga ik eens ergens zoeken.

Iemand nog suggesties?
Verder is het wel kalm hier op het forum in vgl met 5 jaar terug.
 
Overigens een video:
Dit is met de 17,5 carb met sproeier 100 & std luchtfilter. In het midden van het filmpje neem ik de luchtfilter eraf, ik schakel ook de handchoke 2 x uit & aan.

Heb intussen de bobine vervangen, en bij uitbreiding de hele draadboom, geen verschil...
 
Back
Top