Aerox 70cc beter laten lopen

maxo

Well-Known Member
Goeiedag,
Ik heb een tijdje geleden een aerox gekocht en hier het volgende op gemonteerd:

due plus 70cc (roze top)
polini pen 10 krukas (c4 gelagerd)
21mm dellorto carb
malossi sport vario
malossi carbon membraanplaatjes

nu ben ik al een eind gekomen met afstellen met de volgende spulletjes:

malossi drukveer rood
polini blauw trekveren
4.0 gr rolletjes
96 sproeier
(std luchtfilter)

Het rijdt allemaal wel leuk alleen merk ik dat het qua performance nog niet ben waar t moet zijn voor zo’n setup, zijn er dingen die ik moet nakijken voor begrenzing? Heb ik iets anders gemist? Moet er evt een powerfilter op?
Ik hoor graag een tip van iemand die hier ervaring mee heeft
 
Advertisement - register to remove this

Zou eens testen met een malossi gele drukveer sowieso. Rood voor een 70 giet vind ik behoorlijk zwaar.

weet je welk percentage de polini trekveertjes zijn? Ik zou het houden op +25% (omega zilver gebruik ik daar altijd voor)

welke malossi vario heb je? De vol alluminum team vario’s slikken vaak alleen een stuk zwaardere rollen.

welke uitlaat zit er op?
 
Bedankt voor je reactie, op de 50cc setup zat al een malossi geel maar deze is voor een roze top simpelweg te slap. Er zit een yasuni r achter, ik weet niet prc welk percentage de trekveren zijn, er zaten eerst andere trekveren in die idd zilver van kleur waren maar ik weet niet of dit omega’s zijn.

ik zal er anders later vandaag ff een foto van maken en sturen, het is een malossi sport vario die vgm niet alu is.
 
Malossi geel te slap op een due plus? Zal het toch nog wel eens proberen is mijn mening.

ik reed op aerox met stage 6 pro alu zelfs met een gele, rood was hij echt niet op af te stellen. Het verschil gewoon echt per scooter en dan bedoel ik binnen hetzelfde model.
 
Oke dat is interessant om te horen, zal het dan nog eens proberen binnekort. Heb je verder nog tips wat betreft trekveren of andere dingen? Want schiet wel voor de maximale pk’s
 
Trekveren is gewoon kwestie van testen maar zal als start pakken met 25% ongeveer.

Maar als je maximale pk’s wilt gooi hem dan een keer ergens op de testbank en ga testen dan weet je het zeker.

En weet niet hoe je de scooter gebruikt maar voor regelmatig gebruik zou ik powerfilter achterwege laten, vermogenstoename is minimaal maar zooi in je carb/cilinder en herrie neemt aanzienlijk toe. Pak dan voor iets meer lucht een malossi filterelement ofzo.
 
Ok duidelijk, testbank is wel het plan ja. Blijkbaar kan ik hem hier in de buurt een paar keer op zo’n ding opentrekken voor iets meer dan een tientje.

er zit momenteel zon polini element in, dus denk dat dat dan wel zou moeten voldoen. Aanzuiging is ook vergroot en bougie heeft een bruine kleur dus het zou eigenlijk moeten kloppen. Maar Een maat van mij heeft prcs dezelfde setup erin alleen dan met een powerfilter en dat is toch een wereld van verschil.
Post automatically merged:

(Niet dat dat dan aan het powerfilter moet liggen trouwns) maar heb toch het gevoel dat er ergens iets niet klopt
 
Back
Top