This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aerox+70cc airsal+bidalot+21 carbu=goed afstellen

Nightcraw

Well-Known Member
Ik heb een yamaha aerox met 70 cc airsal, polini vario, 21 carbu, bidalot uitlaat, 78 sproeier, de lichste gewichtjes die bij de vario zaten, ik heb een top van 110km/u op de teller en rond de 60 km/u stopt hij met trekken tot aan 75 km/u om daarna weer goed door te trekken naar top.Nu was mijn vraag hoe ik dat kan verhelpen. Ik wil wel mijn beestachtige acceleratie wel behouden. Wat moet ik veranderen zonder acceleratie kwijt te raken. binnenkort ook langere vertanding. Wat kan ik nog veranderen voor een hogere top en kan ik met mijn setup nog sneller
 
Gooi die vario weg en koop een malossi overrange set, al uw problemen zullen verholpen zijn
 
Ten eerste is een airsal cilinder niet afgewerkt, als je dit nog niet hebt gedaan kan je dit het best ff doen voordat je gaat rijden.

Dan bedoel ik de randen van de spoelpoorten/zuiger een beetje minder scherp maken met een schuurpapiertje korrel 600/800 anders wordt letterlijk de zuigerveer op gevreten.

Verder zijn deze cilinders nog erg goed te tunen, ik ga er van uit dat je dit(nog) niet gedaan hebt.

Een bidalot uitlaat is een uitlaat welke niet specifiek gemaakt is voor hoge toeren, de airsal cilinder wel omdat dit niet goed op elkaar is afgestemd zal het wat minder goed rijden.

Ik begrijp ook niet dat er bij uitlaten niet bijstaat voor welk toerenberijk ze zijn, maar ok.

Dus ik raad aan om een uitlaat voor hogere toeren te kopen en de cilinder te laten tunen, vooral de uitlaatpoort en de boostpoort van een airsal kunnen een flinke tuningsbeurt gebruiken.

------------------
THE LIMFAMANIAC
 
Originally posted by tIM:
Gooi die vario weg en koop een malossi overrange set, al uw problemen zullen verholpen zijn

Malossi Overrange bevat voor Minarelli;

-Malossi MHR vario
-Malossi Ventilvar (halfpoelie/koelvin)
-Malossi Fixed Poulie (vaste poelie achter)
-Malossi Torque Driver (bewegende p. achter)
-Malossi MHR Kevlar Belt (v-snaar)...

Een Torque Driver of Speed Drive (Polini) kan al een behoorlijk verschil geven bij jouw set-up, omdat de standaard beweegbare achterpoelie van Minarelli nogal een vage baan beschrijft...

Greetz.