• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

Aerox 70cc afstellen

Hallo,

Ik heb een Aerox uit 2007 met de volgende setup:

Malossi mhr replica 70cc
Dellorto 21mm sproeier 100
Malossi mhr uitlaat
Powerfilter
Malossi delta clutch met Malossi zwarte trekveren
Malossi gele druk veer
Power One Vario met 5 gram rollen
Malossi vl12

Met sproeier 100 stottert hij (te rijk lijkt mij) hij heeft dan geen vermogen en met sproeier 92 heeft hij ook geen vermogen maar stottert niet (lijkt arm te staan) wat zou ik kunnen proberen iemand ideeën?

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Bas

Administrator
Staff member
Begin eerst eens te kijken naar de kleur van de sproeier, dan zie je al of het mengsel goed is of te arm/rijk. Van daar uit ga je verder de stappen bepalen.

Vreemd: Je gaat wel met zo`n setup rijden en dan: Ik weet niet hoe ik deze scooter moet afstellen o_Oo_O:eek:
Ja is ook raar vind het moeilijk om race setups aftestellen

Begin eerst eens te kijken naar de kleur van de sproeier, dan zie je al of het mengsel goed is of te arm/rijk. Van daar uit ga je verder de stappen bepalen.
Heb het volgende al geprobeerd het blok warm rijden dan een stuk vol gas en dan contact uit en dan snel de bougie bekijken maar deze is aan de ene kant zwart en aan de andere kant wit heb nu sproeier 71 erin

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Sproeier 71?? Moet dat niet 72 zijn? Aangezien de meeste alleen in even nummers te krijgen zijn.

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Waarom zou dat niet uitmaken dan? Want de even nummer zijn officiele maten. sproeier 71 lijkt meer of dat je een kleinere sproeier hebt uitgevijld.
En als je een vraag correct beantwoord wilt hebben dan is het wel handig om te weten wat je er precies eraan gedaan hebt om je scooter af te stellen.

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Heb je alles wat er tussen zit ook geprobeerd?? Want je maakt wel heel snel grote sprongen.

Misschien dan ook eens 94 proberen dan.. Want als die dan wel gaat stotteren, dan weet je dat je tegen de grootst mogelijke sproeier zit.

Heb je alles wat er tussen zit ook geprobeerd?? Want je maakt wel heel snel grote sprongen.

Misschien dan ook eens 94 proberen dan.. Want als die dan wel gaat stotteren, dan weet je dat je tegen de grootst mogelijke sproeier zit.
Ja daar heb je zeker gelijk in maar het verschil van 92 naar 94 zou toch niet zoveel kunnen doen, ik zou er eerder een 96 indraaien.

Advertisement - register to remove this