aerox 50cc yasuni r

weetikniet

Well-Known Member
Hee,
ik ben van plan binnenkort een yasuni r uitlaat op mijn aerox te doen,
en ik heb er niet heel veel verstand van met afstellen enzo,

maar nu heb ik al gelezen van sproeier en rollen enzo ..
maar zijn drukveren en trekveren ook echt noodzakelijk bij een andere (ontgrensde uitlaat)?
ik weet de afstelling van mn scooter nu niet ..

maar ik heb de std uitlaat er nu nog op zit, waar de prop nog in zit, en resonantie buisje er ook nog op,
vario ring is er wel uit.

nu wil ik dus yasuni r met 4,3g rollen, 80/82 sproeier waarschijnlijk,
en gele druk/trek veertjes als dit perse moet?
zijn die druk/trek veertjes makkelijk te verwisselen (hoelang duurt dit??)
want dit zou ik door een dealer laten doen, en wil dan graag weten op wat voor n prijs ik moet wachten .. (sproeier en rollen doe ik wel zelf)

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Resonantiebuisje er mooi oplaten.
Maar hoe hard wil je eigenlijk? Standaard uitlaat ontgrenzen ga je ook al een stuk harder, en trek je ook harder op. Die 5/10 km/u extra die je met die Yasuni R wint tegenover standaard ontgrenst lijkt me ook niet de moeite waard.

Als je de standaard uitlaat ontgrenst, iets groter sproeiertje (hoeft soms niet eens). Dan kom je al een heel eind, zonder andere drukveren, trekveertjes, rolletjes etc.
 
met een snelle uitlaat moet je afstellen ,dat weet je , maar het is wel zo dat je NOOIT kunt zeggen wat erin moet ,soms moet je met 5,5 gram rollen rijden ,soms met 3 of daar ergens tussen in , dus zul je toch minimaal 3 verschilllende setjes wel moeten hebben , daarnaast is een std drukveer gewoon te slap ,en ben je dus zwaarder nodig , meestal is geel wel goed maar kan ook zijn dat je toch een rode nodig bent , trekveren is helemaal moeilijk te zeggen , dit weet je pas wanneer je de juiste drukveer en rollen hebt..

dus al met al ben je eigenlijk 2 drukveren wel nodig , 3 a 4 setjes rollen , een setje trekveren (met verschillende sterktes dus) en wat sproeiers..

en dan hebben we het nog niet over de conditie van de snaar , variateur etc..
 
ik ga binnenkort naar mn dealer om hem opnieuw te laten afstellen,
want ik heb hem niet goed afgesteld mee gekregen (mogen ze dus mooi gratis gaan doen ivm garantie :) )

maar ik wil liever niet aan mn std uitlaat kloten (ivm verkoop later)

zou een dealer over het algemeen mijn scooter af willen stellen zoals ik wil?
want sommige dealers doen gewoon wat zij zelf willen dacht ik ..
 
Je kan een scooter niet nu laten afstellen op een uitlaat die je nog niet hebt. Je moet namelijk afstellen op de setup wat je op dat moment hebt, anders kan simpelweg nooit.
Als jij er een andere uitlaat op zet, vervalt daarmee de garantie, en daarmee ook alle kosten die normaal voor de dealer zijn. Ze willen graag je scooter afstellen, tegen normaal uurloon. Zelf doen is leuker, je leert er wat van, en over het algemeen is het veel goedkoper.
 
Back
Top