Aerox 50cc, Geen kracht rijd niet start met moeite...

jeroen188

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Yamaha Aerox uit 2005 50cc. Ik heb hem gekocht om op te knappen maar tot nu toe heb ik nog niet zoveel gelukt gehad. Ik kan de scooter alleen starten met starters spray. En als ik dan gas geef maakt hij een raar plof geluid en valt hij uit. Ik dacht dus dat het in de sproeien zat, zit nu 78 in. Ik heb er een grotere in gedaan 86 maar dat deed niet zo heel veel ik ben zelfs tot 110 gegaan maar dat deed hem ook niet.

Hier is een filmpje van wat er gebeurt:
 
Advertisement - register to remove this

Heb je gecontroleerd of de carb goed aangesloten is?
Check of je vacuüm goed is. En of er brandstof bij je vlotter in de carb komt.
 
Heb je gecontroleerd of de carb goed aangesloten is?
Check of je vacuüm goed is. En of er brandstof bij je vlotter in de carb komt.

Als ik de carburateur eraf haal nadat hij heel eventjes gelopen heeft zit het vlotter bakje vol met benzine dus dat kan het probleem niet zijn. Hoe kan ik controlleren of de carb goed vast zit? Want hij zit vast met een slangenklemmetje, hier een foto ervan:
xEWGlVw.jpg


Hoe kan ik kijken of mijn väcum goed is? is dat het zelfde als valse lucht want als ik mijn hand op de carburateur bij het luchtfilter er op doe dan valt me motor uit.
 
dit lijkt mij zo'n goedkope imtitatie carburateur?

met een powerfilter met deze carburateur kan het wel zijn dat je op 120 sproeier uit komt , ligt maar net aan de "setting" die in de carburateur zit.

ik zou eerst eens beginnen met een standaard luchtfilter en een choke die er op hoort , want dat is niet echt praktisch als de kappen erop zitten.

Het is puur gebrek aan brandstof , controleer ook even de krukaskeerringen , met name de variokant , die willen er nog wel eens uit gaan ,of half uit dan loopt ie soms ook zo.

verder moet alles dicht zitten uiteraard , spruitstuk , membraan , voetpakking , en zorg dat er ruim voldoende benzine in je tank zit!
 
dit lijkt mij zo'n goedkope imtitatie carburateur?

met een powerfilter met deze carburateur kan het wel zijn dat je op 120 sproeier uit komt , ligt maar net aan de "setting" die in de carburateur zit.

ik zou eerst eens beginnen met een standaard luchtfilter en een choke die er op hoort , want dat is niet echt praktisch als de kappen erop zitten.

Het is puur gebrek aan brandstof , controleer ook even de krukaskeerringen , met name de variokant , die willen er nog wel eens uit gaan ,of half uit dan loopt ie soms ook zo.

verder moet alles dicht zitten uiteraard , spruitstuk , membraan , voetpakking , en zorg dat er ruim voldoende benzine in je tank zit!

Bedankt voor de reactie! Ik heb nu een standaard luchtfilter erop gezet. En wat mij opvalt(dit had hij ook met powerfilter) is dat er heel veel rook uit de uitlaat komt. En als ik de bougie eruit haal dan is die helemaal nat ik heb de bougie heel eventjes in het vuur gehouden om te kijken of die nattigheid benzine was maar er gebeurde niks, dus het lijkt mij dat het olie was. Is het mogelijk dat mijn scooter teveel olie vermengt?

Ik heb de normale choke nog, dus die kan ik altijd nog inzetten. Ik er nu een handchoke in omdat ik dacht dat de normale choke kapot was, maar die is nog heel.

Dat van de krukaskeerringen heb ik nog niet bekeken, wat is de beste manier omdat te bekijken? Het membraan / spruitstuk / voetpakking is allemaal nieuw.

Ik weet niet of dit een imitatie carburateur is want deze zat er al bij, kunnen hier problemen mee zijn? Anders koop een originele voor de Aerox.
 
het afstellen is meestal wat lastiger van een imtiatie carb. maar het is wel goed genoeg te krijgen om goed te laten lopen als het goed is.

keerring zit achter de vario en startmechanisme voor het electrisch starten.

maar rijd ie nu ook anders met het standaard filter? rook uit de uitlaat kan 2 dingen betekenen , of er zit veel kool in de uitlaat , of hij krijgt teveel olie maar dat kan niet via de pomp zijn dus alleen als je zelf mengt. Wel kan het slechte olie zijn , dan kan ie ook gaan roken.
 
het afstellen is meestal wat lastiger van een imtiatie carb. maar het is wel goed genoeg te krijgen om goed te laten lopen als het goed is.

keerring zit achter de vario en startmechanisme voor het electrisch starten.

maar rijd ie nu ook anders met het standaard filter? rook uit de uitlaat kan 2 dingen betekenen , of er zit veel kool in de uitlaat , of hij krijgt teveel olie maar dat kan niet via de pomp zijn dus alleen als je zelf mengt. Wel kan het slechte olie zijn , dan kan ie ook gaan roken.

Als mijn keerring af zou zijn dan zou ik toch mijn as een beetje kunnen bewegen, want nu zit hij gewoon vast. Hij rijdt nog steeds niet :p hij doet nog precies het zelfde als in het filmpje. Een vriend van mij zegt dan het misschien aan het membraan kan liggen klopt dit?

Met bewegen bedoel ik omhoog / omlaag, want hij draait wel gewoon soepel rond de as.
 
als de keerring niet goed is lekt ie , dat zie en voel je meestal niet , alleen bij Minarelli blokken kan de keerring er wel uit komen , en daardoor ook lekken dus.

membraan is goed of niet , als er kleppen kapot zijn is het niet goed. Als ze iets open staan is geen ramp op zich en moet de scooter verder wel normaal op kunnen lopen.
 
als de keerring niet goed is lekt ie , dat zie en voel je meestal niet , alleen bij Minarelli blokken kan de keerring er wel uit komen , en daardoor ook lekken dus.

membraan is goed of niet , als er kleppen kapot zijn is het niet goed. Als ze iets open staan is geen ramp op zich en moet de scooter verder wel normaal op kunnen lopen.

De kleppen waren gewoon nog mooi. Een vriend van mij heeft gezegd dat het misschien aan het membraan ligt dus ik heb maar een nieuwe gekocht. Nadat ik deze erop gezet had was het ploep ploep geluid weg en kwam hij al een beetje op toeren. Nu ben ik bezig met de caberateur / cilinder schoonmaken want die zaten beide verstopt met olie. Hopelijk werkt hij dan weer.

Het verschil tussen de nieuwe / ouwe membraan was dat de nieuwe als je er op blaasde met je mond dat het best wel makkelijk ging en bij de oude ging het zwaar. Kleppen waar bij beide trouwens nog heel.
 
Back
Top