Aerox 2t vraagjes.

Shampoo

Member
Hoi,

Onlangs heb ik een nette Yamaha Aerox 2t scooter gekocht uit 2010. De vorige eigenaar had de varioring reeds verwijderd en voor de rest is het volgens mij een standaard scooter.
De Aerox loopt nu ongeveer 70km/h op de teller.
Voor wat meer power en looks zou ik graag een ander uitlaatje en een Polini variateur bestellen.
Ik had zelf een Leovince tt uitlaat in gedachte.

Kan iemand mij vertellen of de rolletjes die bij de Polini vario zitten goed zijn bij bovenstaande opstelling? Ik neem aan dat ik ook een grotere sproeier zal moeten plaatsen maar welke? Ik heb geen idee welke sproeier er standaard in zit. Ik las ergens dat er in een Aerox 2t 6mm sproeiers zitten maar welke zouden jullie aanbevelen?
Iemand ook een idee welke snelheid ik zou kunnen behalen met bovenstaande opstelling? (Mits goed afgesteld uiteraard). Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

Gr Robin
Post automatically merged:

Sorry, vergeten te vermelden dat er 6.9 gram rollen in de Polini variateur zitten. Zou dit goed zijn bij een standaard Aerox met een snelle uitlaat?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Rollen van polini zijn net zo goed als die van malossi.

Bij een andere uitlaat moet je het volgende afstellen

- Vario rolletjes
- Sproeier en carb afstelling
- Trekveertjes
- Als het echt nodig is (wat zelden voor komt) een andere drukveer.
 
sproeier kunnen wij niet voor je bepalen, dat zul je moeten afstellen aan de hand van de kleur van je bougie. verder raad ik je een muiltivar aan ipv een polini hi speed, loopt uit mijn ervaring mooier op minarelli blokjes en dat zit je niet te kutten met die 8 rollen wat daar in moeten ten opzichte van 6 bij de multivar.

het gewicht van de rollen is sowieso te zwaar met een terugloop uitlaat eronder, denk eerder aan 4 a 5 gram. als je dan een beetje verder rommelt met de transmissie en de carb moet dat op een goeie dag wel 90 lopen.
 
Oké, ik heb mijn bestelling geplaatst:
Leovince tt uitlaat,
Malossi multivar,
Vario blokkeersleutel en
4.7 gr rolletjes.
Volgens mij is dit al een stap in de goede richting toch?

Trekveertjes kijk ik even aan. Die kan ik altijd nog halen als ik eventueel sproeiers moet gaan halen. De vorige eigenaar had er onlangs nog een nieuwe v snaar opgelegd dus die kijk ik ook nog even aan.

Gr Robin
 
Back
Top