Aerox 2t 50cc niet stationair te krijgen en als je gas geeft stottert die in de toeren en komt die helemaal niet vooruit

Blackaerox2005

New Member
Hallo ik heb een 50cc aerox die eerst gewoon 85+- liep en zet hem neer niks aan de hand vervolgens na een uurtje wil ik weer gaan rijden en start die wel normaal maar gaat die echt met extreme moeite max 20. Zelf kom ik er niet meer uit. Hoop dat jullie mij kunnen helpen
 
Advertisement - register to remove this

Misschien cilinder en zuiger op? Aangezien het al een hele oude scooter is met menig vele kilometers al gelopen.. En nou zit hij dus op het eind van wel lopen en niet meer willen lopen..

Bij een versleten cilinder kit zal je ook stationair problemen krijgen. Vooral als die heel laag in toeren moet lopen.. Zo lang je dan gas erop houd zal die nog wel lopen omdat die compressie blijft op bouwen. Maar als die lager in toeren moet gaan lopen, lekt er teveel compressie weg en dan is het uitvallen van de motor.

Zeker als je scooter in totaal de 30.000km al gepasseerd is.. Want zo heel nieuw is een Aerox 2t 50cc ook niet meer.
 
Ik heb nu open filter op mijn 12mm carb zitten en luchtschroef helemaal open en nu loopt die bijna weer even hard als eerst alleen nog niet stationair en als ik wil wegrijden duurt het ff voor ik kan rijden en als ik gas loslaat dan duurt het ook ff voor die hem weer oppakt
 
Back
Top