aerox 2015 4T sneller maken

533

New Member
hoi,
ik heb laatst via marktplaats een yamaha aerox 4T uit 2015 50cc gekocht rijdt nu ongeveer rond de 60 top. hij geeft aan op de teller dat ie ergens rond de 70 loopt maar dat klopt niet helemaal [ weet niet ofdat op te lossen valt] maar ik zou hem graag wat sneller willen laten lopen, de vorige eigenaar heeft er een andere varioring ingezet door de dealer, en hij is er jaarlijks voor onderhoud naar toe geweest dus hij is nog in erg nette staat. Zelf heb ik er een paar binnen kappen van veranderd en meer nog niet, maar vroeg me af ofdat er meer aan te doen valt, om hem sneller te laten lopen of optrekken enzo.

Advertisement - register to remove this

Yarne_

New Member
Haal die varioring eruit gaat ie sws wat sneller.
Check je bougie welke kleur hij heeft. Zwart is te grote sproeier/Wit is te kleine sproeier.
Je bougie moet melk koffiebruin zijn.
Als je bougie te licht is gaat ie sowieso sneller met een grotere sproeier.
Anders laatste optie is 80cc eronder pleuren OF je 4t blok weg mieteren want hoort niet op een aerox maarja iedereen zijn ding

Telefonica2.

Active Member
Check je bougie welke kleur hij heeft. Zwart is te grote sproeier/Wit is te kleine sproeier.
Anders laatste optie is 80cc eronder pleuren OF je 4t blok weg mieteren want hoort niet op een aerox maarja iedereen zijn ding
Er zijn op de markt Aeroxen met 4 takt blok.. Iets anders zou er niet zo onder passen lijkt me. Zeker geen 2 takt als hij gebouwd is voor het 4 takt blok.

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Je kan zoizo andere trekveren erin gooien, en sws geen vario ring erin
Er zijn op de markt Aeroxen met 4 takt blok.. Iets anders zou er niet zo onder passen lijkt me. Zeker geen 2 takt als hij gebouwd is voor het 4 takt blok.

Ik ben toch best wel benieuwd waar jullie deze onzin op baseren!
Maar zoals gewoonlijk valt de onderbouwing weer ver te zoeken helaas..

Als het 60 echte km's rijdt zit je al bijna aan de max!
Standaard vario heeft een interne begrenzer die niet verwijdert kan worden.
Bij jouw zit er dus een ander type vario gemonteerd als standaard.

Ik vind het zelf best aardig v.w.b. de 60 km op top!
Wil je nog sneller (max 70) ben je genoodzaakt om er een 65cc cilinder op te monteren.
Let wel! Specifiek Yamaha met het 3 kleppen injectie motorblok en originele ECU heeft waarschijnlijk dan wel een MAP aanpassing of converter nodig!

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Of je kijkt hier: