Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
New media
New media comments
New resources
New profile posts
Latest activity
Media
New media
New comments
Search media
Resources
Latest reviews
Search resources
Members
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
NSSC
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forums
Scooters
Motorisch, tuning en onderdelen
Aerox 2008 2t varioringen hebben geen effect
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
Message
<blockquote data-quote="Floris van bommelstijn" data-source="post: 3572117" data-attributes="member: 66100"><p>Origineel betreft het Ø 18x23x6,5mm ring.</p><p>Dit is echter niet de enige begrenzing, in de standaard uitlaat zit ook een een soort vernauwing in de vorm van een trechtertje.</p><p>(zie foto onder bij betstandjes)</p><p>Ringen zijn verkrijgbaar vanaf 2 t/m 6mm v.w.b. de vario.</p><p></p><p>Deze 2 begrenzingen zorgen ervoor dat de scooter niet boven de 48/50km/u komt!</p><p>(<strong>n.b:</strong> standaard maakt het blok ook teveel toeren, maar dit valt binnen de toleranties van het motorblok volgens de fabrikant)</p><p>Je moet dus ook de uitlaat weer begrenzen wil je niet teveel toeren maken op de top.</p><p>Motor moet immers het vermogen goed kwijt kunnen naar het achterwiel zonder dat deze te heet wordt of overtoeren gaat maken wat slip kan veroorzaken bij de koppeling. Het rollengewicht moet dus goed afgestemd zijn i.c.m. de drukveer.</p><p></p><p>De sproeiermaat moet dan ook weer iets kleiner als dat er nu inzit.., waarschijnlijk maat 62/64.</p><p>Motor dan wederom goed afstellen middels de beide schroeven van de luchtinlaat en het stationair toerental.</p><p>Afstellen/fine tunen pas doen met een reeds warme en op bedrijfstemperatuur zijnde motor!</p><p></p><p>De CDI en de rest kan je achterwege laten....</p><p>Het lucht aanzuigbuisje van het luchtfilter hoeft niet echt terug geplaatst te worden.</p><p>Aan de andere kant hoeft deze ook niet verwijdert te worden omdat het niks uitmaakt v.w.b. het opvoeren.</p><p>Het heeft geen enkel nut op een standaard scooter om deze te verwijderen, het geluid wordt wat donkerder maar verbruikt daardoor ook weer iets meer brandstof als gewenst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Floris van bommelstijn, post: 3572117, member: 66100"] Origineel betreft het Ø 18x23x6,5mm ring. Dit is echter niet de enige begrenzing, in de standaard uitlaat zit ook een een soort vernauwing in de vorm van een trechtertje. (zie foto onder bij betstandjes) Ringen zijn verkrijgbaar vanaf 2 t/m 6mm v.w.b. de vario. Deze 2 begrenzingen zorgen ervoor dat de scooter niet boven de 48/50km/u komt! ([B]n.b:[/B] standaard maakt het blok ook teveel toeren, maar dit valt binnen de toleranties van het motorblok volgens de fabrikant) Je moet dus ook de uitlaat weer begrenzen wil je niet teveel toeren maken op de top. Motor moet immers het vermogen goed kwijt kunnen naar het achterwiel zonder dat deze te heet wordt of overtoeren gaat maken wat slip kan veroorzaken bij de koppeling. Het rollengewicht moet dus goed afgestemd zijn i.c.m. de drukveer. De sproeiermaat moet dan ook weer iets kleiner als dat er nu inzit.., waarschijnlijk maat 62/64. Motor dan wederom goed afstellen middels de beide schroeven van de luchtinlaat en het stationair toerental. Afstellen/fine tunen pas doen met een reeds warme en op bedrijfstemperatuur zijnde motor! De CDI en de rest kan je achterwege laten.... Het lucht aanzuigbuisje van het luchtfilter hoeft niet echt terug geplaatst te worden. Aan de andere kant hoeft deze ook niet verwijdert te worden omdat het niks uitmaakt v.w.b. het opvoeren. Het heeft geen enkel nut op een standaard scooter om deze te verwijderen, het geluid wordt wat donkerder maar verbruikt daardoor ook weer iets meer brandstof als gewenst. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Forums
Scooters
Motorisch, tuning en onderdelen
Aerox 2008 2t varioringen hebben geen effect
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…
Top