Aerox 2005 hapert (ontsteking of iets anders?)

Flub05

New Member
Hallo beste mensen,

Mijn Aerox begon opeens te haperen tijdens het rijden, nu zie ik ook dat de bougie opeens zwart en nat is. Daarnaast zat er een scheur in mijn spruitstuk, die heb ik nieuw besteld en gelijk ook nieuwe pakkingen tussen het membraan.
Ik vermoed dat er iets met de ontsteking is, hij loopt mooi stationair maar de bougie vonkt onregelmatig en hij loopt ook onregelmatig, de ene keer ploft de uitlaat en de andere keer loopt hij zoals normaal.
Zelf heb ik weinig verstand van elektra op scooters, doormeten lukt me wel en vroeg me af of ik zo het probleem kon vinden en welke waardes ik moet verwachten bij de bobine/ontsteking (cdi zal je niet kunnen doormeten naar mijn weten). Tevens veranderde er niks toen ik een nieuwe bougie en bougiedop probeerde, dus die durf ik wel uit te sluiten.
Ook hoor ik soms een soort flapperend geluid uit het blok komen sinds hij niet meer normaal loopt, kan het misschien ook zijn dat er iets met het membraan is doordat ik dit toch los heb gehad en de problemen ontstonden sinds ik het membraan eraf heb gehad?
Zou hij nog zo kunnen lopen zoals hij nu doet (haal soms de honderd en soms komt hij slecht van de plek of knalt hij bij volgas) als het membraan stuk is en zou dat de oorzaak kunnen zijn voor de natte bougie en het haperen/stotteren en dus ook het flapperend geluid dat ik hoor?
Ik zou het zelf in ieder geval niet meer weten en hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,

Flub
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een ontsteking van Minarelli gaat niet zo snel stuk ,
het zal waarschijnlijk aan de bougie liggen als die onregelmatig vonkt.
Als dat het niet is zou ik de cdi vervangen .

Als de membraanklepjes beschadigd zijn of te ver open blijven staan dan rijd de scooter nog wel
maar vraag niet hoe.
 
Een ontsteking van Minarelli gaat niet zo snel stuk ,
het zal waarschijnlijk aan de bougie liggen als die onregelmatig vonkt.
Als dat het niet is zou ik de cdi vervangen .

Als de membraanklepjes beschadigd zijn of te ver open blijven staan dan rijd de scooter nog wel
maar vraag niet hoe.
Ik zal een video maken en de link hier posten van de vonk dan weet ik het tenminste zeker of die goed is of niet.
 
Ik heb het gehad met een bougie kabel die te los zat in de bobine. Elke x bij een goeie in vering in een kuil of over een hobbeltje gebeurde het
 
Back
Top