Aerox 2003 12mm cab.

Aerox_Ed

Edearox!
Hallo,

ik heb een aerox van een maatje deze was helemaal standaard tot net;)
Ik heb het volgende gedaan.

Snelle top performance cilinder 50cc
Gele drukveer
Rode trekveertjes mallosi
4.7gr rollertjes
12mm cab.
Yasuni r ontrgrenzd

Maar nauw trek hij helemaal niet. en de top is nog minder als standaard aerox met een begrenzde yasuni r.
Wat is dit?
Moet ik andere cabeu?
Of andere rollen en trekveren?

In mijn eigen aerox heb ik dezelfde setup al1 een 17.5mm cabeu.
deze trek heel snel en heeft een top van tegen de honderd.

Grtzz..
 
Advertisement - register to remove this

SNELLE tp cilinder?? is niks sneller dan de std cilinder..

alleen maar meer toeren , kort gezegd , goed afstellen anders loopt ie voor geen meter..

dat is ook het jammere aan zulke cilinders , en de std cilinder is juist al zo goed maar deze is makkelijker af te stellen..

een std aerox met snelle uitlaat kan al op de teller 110 km/h aan geven..
 
Hallo,

ik heb een aerox van een maatje deze was helemaal standaard tot net;)
Ik heb het volgende gedaan.

Snelle top performance cilinder 50cc

Gele drukveer
Rode trekveertjes mallosi
4.7gr rollertjes
12mm cab.
Yasuni r ontrgrenzd
Daar heb je dan mooi geld verspild. Originele cilinder even poetsen met wat scotchbrite en er weer onder monteren met een likje olie langs de cilinder want voordat je hem over de zuiger schuift.

Dan de boel gewoon netjes afstellen, te beginnen met de carburatie en daarna de rollen, drukveer en tenslotte de trekveertjes.

Volgens mij zit er bij de R ook een begrenzer achterin bij de demper dus kijk daar ook ff naar, of die er wel uit is.
 
nou , dat is ook weer niet nodig , maar wel het goed afstellen van drukveer , rollen ,trekveren en shims en zorgen dat het spul in goeie staat is , dus v-snaar ,variateur(bus) enz.
 
Ik zou dat wel doen ivm het lagere toerental waar die op draait, tenzij die TP nieuw is aangeschaft dan kan je hem wel laten zitten en doen wat melf zegt idd.
 
Back
Top