Aerox 2 takt loopt alleen met choke

Robert-Jan

New Member
Beste mensen, ik heb jullie hulp nodig.
3 jaar geleden viel mijn aerox uit 2009 plots uit. Ik dacht eerst een vast loper maar kon het probleem niet vinden. Hij heeft daarna 3 jaar stil gestaan. Nu ben ik laatst weer begonnen en heb alle versleten onderdelen vervangen zoals vsnaar en vliegwiel, maar ook de cilinder en zuiger en bougie. Er zit een ontgrensde terug loop uitlaat en cdi op. De carburateur is volledig gereinigd. Uiteraard is de benzine en olie (mengen) ook vernieuwd. Echter liep de scooter niet. Vervolgens heb ik wat met het afstellen gerommeld en staat het clipje van de gasnaald nu op de hoogste stand en de luchtschroef helemaal ingedraaid. Dit is de enige manier waarop de aerox blijft lopen als ik de choke open houdt, of als ik 1/2 tot 3/4 gas geef. Als ik gas geef is er ook geen vermogen, hij komt dan ook niet vooruit. Ik ben een leek in scooters, dus heb echt geen idee hoe ik dit kan fixen. Verder heeft hij sproeier 50 wat redelijk klein is, maar voor zover ik weet zou hij dan op z’n minst stationair moeten lopen. Als er iemand is die een plan van aanpak voor mij heeft zal dit enorm gewaardeerd worden!

Advertisement - register to remove this

De clip van de naald hoort ongeveer in het midden. Daarnaast vermoed ik dat de stationair sproeier of sproeierbuis dicht zit.

Sproeier 50 is inderdaad veel te klein.
Een grotere sproeier ga ik bestellen. Denk een 60? Clipje zal ik in het midden doen. De sproeiers en de rest van de carb zijn helemaal gereinigd net, dus die zitten niet verstopt als het goed is. Wellicht krijgt hij ergens valse lucht? Weet alleen niet hoe dat opgelost zou kunnen worden.

Back