Aerox 18volt laadstroom

alex87

Alex
Ik heb een nieuwe accu gekocht en een nieuwe spanningsregelaar, dit heeft niks uitgehaald. Als ik op de accu meet met draaiende motor en geef een beetje gas meet ik waardes tot 18volt. misschien dat ik de draadjes verkeerd heb aangesloten op de spanningsregelaar (losse draadjes) maar dit lijkt me sterk. Ik ga nu ff andere spoelen en vliegwiel proberen.

Advertisement - register to remove this

Ja dat dacht ik ook, ik heb nu alles vervangen, ook de spoelen en vliegwiel. en nogsteeds precies hetzelfde. het zou toevallig zijn als de nieuwe spanningsregelaar ook kapot is, maar het is het enige wat ik nu nog kan bedenken. of er moet iets helemaal fout zitten in de bedrading.

ik meet dc ja, zeker 3 keer gecontroleerd;)
ja ook meer dan 14 volt op de accu dus het kan opzich dat die meter slecht is.
maar de reden dat ik in eerste instantie ging meten was omdat ik de achtergrondverlichting van de koso teller gister tijdens het rijden langzaam slechter werd, en nu is er amper nog iets van over dus ik dacht dat ie een te hoge spanning heeft gehad. ik ga morgen met een andere voltmeter proberen.

en wat meet je op de pinnen als je de batterij loskoppelt en motor laat draaien? Als er ergens een lekstroom op je massa ligt kan deze meting wel correct zijn (als je frame onder spanning staat ofzo)

Back