Aerox 17.5 mm carb sproeiermaat

AEROX333

AEROX333
Hallo iedereen ik vroeg mij af wat voor sproeiermaat ik op mijn nieuwe 17mm carb moet

Men setup
Naruku 50cc sport
Naruku V2 variateur 5.2 gram rollen
Polini powerfilter
Hebo imitatie koppeling
17.5 mm carb

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hallo iedereen ik heb een aerox 2006 met een naruku 50cc snel cilinder derop

Ik heb nu deze setup
Naruku 50cc snel gietijzeren cilinder
Naruku v2 race variateur met 5.2 gram rollen
15mm carb met sproeier 86
Rms racekoppeling met standaard veertjes
Technigas next r

Hebben jullie tips om mijn brommer sneller te laten optrekken?? De top ligt nu rond de 75 dat hoeft opzich niet sneller (ik wil de brommer wel gewoon 50cc houden
 
Hoi,

je had 2 topics gemaakt, ik heb even beide startposts samengevoegd. Maar wat wil je nu doen? Ik begrijp dat je een 17,5mm carb hebt gekocht? Dat zal het optrekken al iets verbeteren. Voor de rest is het zaak om je afstelling beter te krijgen.

Wat is de kleur van je bougie?
 
Met wat voor uitlaat ga je rijden?? Met een standaard look a like uitlaat kan je net zo goed bij 12mm blijven..

Mensen hopen met 17,5mm heel veel te winnen, maar een beter afgestelde setup haal je veel meer vermogen uit.

17,5mm is meer zinvol bij een 70cc cilinder omdat deze meer volume kan gebruiken, een orginele 50cc heeft niet de timing en de optimale spoeling om een grotere carb zinvol te gebruiken. Bij een hogere getimed 50cc aluminium sport is dat een ander verhaal.

Overigens van een 15mm carb ga je ook niks van merken, rijd net zo als met 12mm

En dump die powerfilter, die heb je op dat setupje helemaal niet nodig, en voegt niks toe aan de rest van je setup. Onnodige benzine verspilling is het anders niet.

Beter had je van dat geld een betere sportvario kunnen kopen waar een drukveer erbij zat. Dan kan je de boel ook direct beter afstellen.



Drukveer veranderen naar 7% (een originele is altijd te slap bij een wat snellere setup (een 15% drukveer is teveel, dan raak je topsnelheid kwijt, kan zomaar 10 km/u verminderen.)

Een dan 15% trekveren in de koppeling. (standaard trekveren wil je niet met een terugloper)

Heb je bij de sportvario geen drukveer erbij gekregen??

Mocht hij in het begin nog steeds niet lekker weg komen dan heb je de 25% trekveren nodig (zal je zelf even moeten proberen.)

Begin bij de lichtste, zwaardere kan je nog altijd gaan.. En dan zou het al beter moeten gaan dan met de standaard trekveren.
 
Back
Top