Met wat voor uitlaat ga je rijden?? Met een standaard look a like uitlaat kan je net zo goed bij 12mm blijven..
Mensen hopen met 17,5mm heel veel te winnen, maar een beter afgestelde setup haal je veel meer vermogen uit.
17,5mm is meer zinvol bij een 70cc cilinder omdat deze meer volume kan gebruiken, een orginele 50cc heeft niet de timing en de optimale spoeling om een grotere carb zinvol te gebruiken. Bij een hogere getimed 50cc aluminium sport is dat een ander verhaal.
Overigens van een 15mm carb ga je ook niks van merken, rijd net zo als met 12mm
En dump die powerfilter, die heb je op dat setupje helemaal niet nodig, en voegt niks toe aan de rest van je setup. Onnodige benzine verspilling is het anders niet.
Beter had je van dat geld een betere sportvario kunnen kopen waar een drukveer erbij zat. Dan kan je de boel ook direct beter afstellen.
Drukveer veranderen naar 7% (een originele is altijd te slap bij een wat snellere setup (een 15% drukveer is teveel, dan raak je topsnelheid kwijt, kan zomaar 10 km/u verminderen.)
Een dan 15% trekveren in de koppeling. (standaard trekveren wil je niet met een terugloper)
Heb je bij de sportvario geen drukveer erbij gekregen??
Mocht hij in het begin nog steeds niet lekker weg komen dan heb je de 25% trekveren nodig (zal je zelf even moeten proberen.)
Begin bij de lichtste, zwaardere kan je nog altijd gaan.. En dan zou het al beter moeten gaan dan met de standaard trekveren.