Advies

Pertjee

New Member
Ik weet niet of ik dit hier mag posten maar ik doe het toch. Momenteel heb ik een zip iget brom uit 2020 met een kleine 4000 kilometer op de teller, 1 maand geleden geruild met mijn derbi. Er zit een malossi multivar op maar rijdt toch maar 52 op de teller. Nu zou ik er een ecu op kunnen zetten maar vind dit erg duur voor de snelheid winst. Nu zat ik er dus over na te denken om de scooter te verkopen en vervolgens een zip met carberateur te kopen, ik zag veel occasions staan bij Scootertown in Kaatsheuvel. Alleen is mijn vraag wat is jullie advies hier in? Wat zouden de voordelen van een zip met carberateur zijn ten opzichte van een iget en vice versa?
 
Advertisement - register to remove this

Voordeel van Iget is dat de ECU altijd de brandstof direct kan aanpassen aan de buiten omgeving.
Bij de carburateur heb je altijd dezelfde afstelling.


Voordeel van carb is dat je dat iget gezeik niet meer hebt.
Een iget is moeilijker begrensd, heb je echt software plus kennis nodig om zelf de begrenzer aan te passen of uit te schakelen.

Iget is ook duurder in onderhoud.. Zitten wel duurdere onderdelen aan. Een brandstof pomp voor een scooter kan ook best prijzig zijn.
 
Back
Top