Advies winterbanden scooter

Vanoss

Member
Met de winter in het vooruitzicht en het feit dat mijn huidige banden aan vervanging toe zijn ben ik op zoek naar een set goede (winterbanden) voor mijn scooter.

Omdat ik mijn scooter deze winter wel graag wil kunnen blijven gebruiken geef ik de voorkeur aan winterbanden met goed profiel. Het is tevens belangrijk dat ze zorgen voor goede grip en bij relatief lage temperatuur voor meer grip zullen zorgen. Na research op internet wordt ik niet veel wijzer betreft wat nu de beste keus is.

Een van de eerste hits op google is een setje KENDA 4 season banden voor €60, maar dit lijkt mij eerder goedkoop=duurkoop?

https://www.cityparts.nl/4-seizoene...0-x-10inch-kenda-all-weather-2-ventielen.html


Budget +/- €100 excl montage.

Wat raden jullie mij aan?


Info:

BTC RIVA
Huidige banden: 3.50 - 10 inch tubeless banden
 
Advertisement - register to remove this

Tja.... het blijft koffiedik kijken.
De een zegt dit en de ander dat.
Zelf heb ik meer vertrouwen in een merkband dan in een merkloze.
Maar dat wil niet zeggen dat een merkloze band slechter is.
Het is voor mij een gevoelskwestie.
Je kan de review's lezen op diverse site's, maar of deze kloppen en/of betrouwbaar zijn.........................
Mijn advies:
Ga op je gevoel af of informeer bij mensen om je heen over hun ervaringen.
Succes...!!
 
Kenda is opzich een best grote producent. Maar voor een klein beetje meer heb je daar ook al Michelins bij dezelfde shop.

Ik weet niet of er voor scooterbanden er een representatieve test is gedaan? Misschien met een beetje googlen dat je wat reviews kan vinden.
 
Het probleem is dat winterbanden schaars zijn voor scooters.. Als ze er al zijn dan heb je 3 fabrikanten die 1 line winterbanden voeren.
En dan moet je ook nog eens het geluk hebben welke banden maat je hebt.

Betreft de maat die je hier aangeeft, word het zoeken best wel lastig.. Veel voorkomend is 120/70-12 of 130/70-12.

Zover ik weet heeft michelin de city grip winter.

Sava (momenteel heten ze mitas) hebben winterbanden.

https://www.easyparts.nl/Winterbanden-Mitas-c21375134


Als je via google even op `winterband scooter` zoekt dan krijg je vast nog meer resultaten.
 
Last edited:
Back
Top