advies van een kenner over een Dellorto 21mm gevr.

freestyler3

Well-Known Member
Zal me even voorstellen aangezien ik een vers lid van deze forum ben en gelijk met de deur binnenval.
Ben dus Ron uit D'chem(gld) en wil iedereen een goedenavond wensen.
Zoals de titel al vermeld zoek ik info/richtlijn van iemand met weet over deze carburateur.Deze carburateur is nieuw en maakt deel uit van de de volgende setup.Betreft een minarelli horizontaal kort LC.

-mhr rep. 70cc (nieuw)
-rollen 4,5gr in polini vario
-filter ontgrensd (schuim vernieuwd)
-shot uitlaat
-TP force membraan (nieuw)
-lang spruitstuk (voor 21mm)
-sproeier 92

Alvorens de carb in gebruik is genomen heb ik deze eerst gedemonteerd en met perslucht uitgebreid door geblazen.Blokje trekt nergens valse lucht(gechecked incl. keerringen) aangezien ik deze vorige maand heb gereviseerd en voorzien heb van een nieuwe P1 krukas.
Sproeier 92 geeft een stabiel toeren verloop zonder inhouden,stotteren hoewel de bougie(ngk hg 9) zegt te rijk,dus aan de donkere kant.Ga ik lager of hoger in sproeier word mn toeren verloop instabieler.
Het enige wat er nog aan mankeert is het stationair verloop,nl wanneer ik hem koud start dan loopt ie zo'n 5/10 seconden tegen de 3000rpm en daalt vervolgens naar 1600/1700rpm.Heb een kabel choke,geen elec.
Vervolgens wanneer de motor warm is en van het gas af ga krijgt ie een stationair dipje,nl. valt terug naar 1200/1400rpm en klimt vervolgens na +-5 sec. naar normaal stationair en blijft daar ook.
Is dit nu lucht die dit veroorzaakt of kan het met de gasnaald(w7) te maken hebben of is het iets totaal anders.Heb me pas geleden laten verwarren door een tuningsbedrijf die mij het een en ander vertelde over carb aangelegenheden,zoals een W7 naald invloed over de gehele aanvoer zou hebben terwijl normaal gesproken naalden over een kwart/3kwart invloed hebben.
Vandaar ik graag advies zou willen hebben van iemand die deze carb door en door kent want ik twijfel nu en blijf twijfelen tot het oldtimer is geworden.|(
 
Advertisement - register to remove this

met deze naald kun je de boel prima afstellen , sproeier 92 is vrij nromaal , naald in het midden , luchtstelschroef op 1,5 zetten.

Maar bedenk wel dat de bougiekleur minder belangrijk is dan het rijden , stel hij rijdt prima , dan maakt het niet uit of ie wat donker is , bovendien is het moeilijk om op de bougie af te stellen , dan moet je eerst goed warmrijden , dan een eindje volgas en dan uitzetten , en niet nog stationair lopen oid. Ik stel de scooter dan ook niet af op de bougie , wel kijk ik naar de bougie of ie niet te arm staat! ietwat aan de rijke kant is niet erg , mits de scooter daar verder goed om rijdt en niet inhoudt of moeilijker loopt.

spruitstuk zou ik gewoon een std spruitstuk voor gebruiken trouwens.

De carburateur afstelling en vario afstelling hebben ook met elkaar te maken , een goeie drukveer ,v-snaar en rollen afstelling zijn ook belangrijk. ga je armer of rijker heeft dat invloed erop.
 
Back
Top