Advies sterke 2 persoons scooter

MarcoFr

New Member
Goedendag.

Ik heb wat advies nodig van jullie.
Ik heb verleden jaar een zgan gebruikte Turbho retro snor scooter gekocht bij een bedrijf om met 2 personen mee te gaan toeren in het heuveland. Ding trok een reed goed, maar in 1 maand tijd 3x stil komen te staan. Bij de 3e keer scooter terug gegeven en bij hetzelfde bedrijf een nieuwe GTS Toscana snor gekocht. Echter, bij een beetje bergop .... jullie snappen mijn probleem wel ... zakt weg tot zo'n 17kmh en tuft zo de berg op. Fietsers en andere snor brommers vliegen aan ons voorbij. Er zijn al lichtere gewichten in gezet, maar merk er niks van. Scooter is ontgrenst, maar uiteraard alleen leuk voor top snelheid rechte weg. En zelfs dat duurt nogal wat .... maar snelheid willen niet. We willen gewoon meer tot veel meer kracht. We hebben gekeken naar de Sym Fiddle 2. Maar de zadel is niet echt geschikt voor 2, want je glijd steeds naar voor. Plus geen uitstekende achter voetsteunen maar voeten op de tree plank ? De Allo retro zit lekker, maar die is best laag. Daarop lijken we waarschijnlijk op 2 reuzen .....

Zijn er tips voor een goede scooter die voor 2 geschikt is, en een sterk motorblokje bezit ? Buiten een voor ons te dure Vespa ...

Mvg
Marco
 
Advertisement - register to remove this

Klopt is de toeren begrenzing uitzetten.
Dat is parameter PAR77.
PAR77 is voor het uit of inschakelen van de speed sensor (toerenbegrenzing)
VAL=1 is inschakelen, en VAL=0 is uitschakelen.

Zo staat hij erin:
PAR77_DES=Speed_Sensor_EN
PAR77_VAL=1


Dan bokt hij niet meer.

Ik ben samen met @ku_hi hier op het forum al achter veel dingen gekomen qua instellingen van de ECU.

Als leden hier op het forum ook de kabels en software hebben en er meer van willen weten kunnen we er misschien een topic over maken.
Kunnen we ervaringen uitwisselen.
 
Last edited:
Als het inhouden is kun je iets grotere sproeier erin laten zetten, maar bedoel je denk ik niet met bokken. Knap om te lezen hierboven betreft het programeren van de ECU. Lijkt me leuk hier een topic over te lezen, hoewel ik me er niet zelf aan ga wijden.
 
Back
Top