Advies scooter kopen

Jonkofluit

New Member
Beste mede scooter liefhebbers.

Ik ben net 16 geworden en wil daarom graag een scooter kopen. Geel kenteken. Liefst 4 takt, maar 2 takt vind ik ook niet zo erg. Ik heb al vele uren rond gespeurd op marktplaats en zou graag jullie adviezen willen horen voor een scooter rond de €500, aardig betrouwbaar met zo weinig werk. Niet zo'n afgeragde net wel werkende scooter.
 
Advertisement - register to remove this

"€500"

Die gaan niet bepaald hand in hand.
Ja dat dacht ik al. En als ik nou een scooter wil ook rond de €500 met werk (gewoon reparaties) maar dat hij wel betrouwbaar is, niet dat ik onderweg moet gaan lopen
Post automatically merged:

500 euro is net de grens waar vaak wel wat mee aan de hand is.

Onder de 300 euro zit er redelijk wat werk aan.
En wat voor scooters raad je dan aan in de €500 range op marktplaats?
 
Met 500 Euro kom je niet ver mee.

Een redelijke 2-takt kun je voor die prijs vergeten want die zijn enorm populair ivm makkelijk op te voeren.

Een oudere 4-takt zou kunnen maar dan zit er wel wat werk aan, wat uiteraard ook geld kost.
Heb je geen verstand van scooters en/of interesseert de techniek je (totaal) niet, vingers van laten en even doorsparen.
Want als je de scooter naar een scooterzaak moet brengen om hem in orde te laten maken of je hebt een miskoopgedaan en ze kunnen je, door gebrek aan kennis, vanalles wijs maken, nou draai je spaarpot dan maar om.
 
Last edited:
Met 500 Euro kom je niet ver mee.

Een redelijke 2-takt kun je voor die prijs vergeten want die zijn enorm populair ivm makkelijk op te voeren.

Een oudere 4-takt zou kunnen maar dan zit er wel wat werk aan, wat uiteraard ook geld kost.
Heb je geen verstand van scooters en/of interesseert de techniek je (tataal) niet, vingers van laten en even doorsparen.
Want als je de scooter naar een scooterzaak moet brengen om hem in orde te laten maken of je hebt een miskoopgedaan en ze kunnen je, door gebrek aan kennis, vanalles wijs maken, nou draai je spaarpot dan maar om.
Techniek van de scooter interesseert me wel en een paar reparaties vind Ik ook niet erg om zelf te doen, zolang hij maar aardig betrouwbaar is en niet ermee stopt zodra ik 3 km rijd vind ik het prima. Ik zat zelf al op mp te kijken naar kymco agilitys en peugeot speedfights. Denk je dat goede scooters zijn?
 
Staat zat 4 takt te koop voor 500, aantal zipjes, kisbees, neo's, hangt een beetje af van het model dat je zoekt...

Staat een leuke agility uit 2009 op MP bij verkuijlenscooters die net een beurt heeft gehad.
 
Het moet wel mogelijk zijn, trek er wat tijd voor uit en kijk regelmatig op mp. Zoek er 1 van de eerste eigenaar en bel gewoon even met de dealer waar hij oorspronkelijk vandaan komt voor de onderhoudshistorie.
Kijk voor een model dat minder populair is bijv een sportief ogend model ipv een populair retro achtig model.
Vooral op mp willen ze er snel vanaf, zeg voor x bedrag kom ik hem morgen ophalen, zat mensen op mp zijn vaag of zeggen dat ze hem willen kopen wanneer ze hun salaris vangen of ander soort onzin en dan nog niet komen.
Ook nooit mee doen aan bieden, ookal staat er een hoger bod bericht degene met jouw bod, nogmaals de meeste mensen op mp zijn niet echt serieus.
Mijn sym kostte me €250 rij er al 5 jaar op 24k km mee gereden, 2 jaar geleden een nieuwere Sym voor een maat gekocht voor €150 met lekke uitlaat rijd ook nog prima na een beetje laswerk.
Auto's computeronderdelen etc alles koop ik goedkoop grotendeels omdat ik snel en serieus ben.
 
Ik zat zelf al op mp te kijken naar kymco agilitys en peugeot speedfights. Denk je dat goede scooters zijn?
waar rijdt jouw lokale pizzaboer mee? (als ie nog niet elektrisch rijdt?) hier is het sym of kymco
ja, dat zijn vaak lease scooters, maar zou een leasemaatschappij zijn handen eraan branden als het rommel was? die dingen worden mishandeld!
 
Staat zat 4 takt te koop voor 500, aantal zipjes, kisbees, neo's, hangt een beetje af van het model dat je zoekt...

Staat een leuke agility uit 2009 op MP bij verkuijlenscooters die net een beurt heeft gehad.
Ja ik heb ook al wat kymco agilitys gezien op mp maar ik vind die niet de mooiste, zijn er nog een paar custom parts die hem wat mooier maken?
 
nou moet het ook nog mooi zijn voor dat geld?
ik zou toch nog ff doorsparen...
en smaken verschillen: als jij vindt dat het mooier wordt van "custom parts" moet je die er zèlf bij zoeken, lijkt mij.
Top en de peugeot speedfight 2? Vind ik best ruige scooters alleen kon ik nergens vinden of dat betrouwbare/goede scooters zijn
 
Als je de speedfight 2 standaard laat en verder goed onderhoud, zal je er amper problemen mee hebben.

Daar draai je makkelijk 40.000km mee weg.

Nadeel van die dingen blijft toch wel de mono-arm.. De vergt nog wel best veel onderhoud..

Die bussen gaan xxxx km mee en dan moeten er weer nieuwe in.

En bij een 2ehandse moet je goed opletten dat de vork niet krom staat.
 
Als je de speedfight 2 standaard laat en verder goed onderhoud, zal je er amper problemen mee hebben.

Daar draai je makkelijk 40.000km mee weg.

Nadeel van die dingen blijft toch wel de mono-arm.. De vergt nog wel best veel onderhoud..

Die bussen gaan xxxx km mee en dan moeten er weer nieuwe in.

En bij een 2ehandse moet je goed opletten dat de vork niet krom staat.
Top dan ga ik ff kijken of ik een mooie speedfight kan kopen. Ben ook niet van plan om hem te tunen heel misschien een straight pipe uitlaat maar ik ga eerst ff kijken hoeveel rollerbanken ik tegenkom in mijn stad. Dankjewel voor je hulp
 
Top dan ga ik ff kijken of ik een mooie speedfight kan kopen.
Je zult wel denken daar komt Sparky weer maar "mooi alleen" heb je niks aan.
Er zijn leden genoeg die een miskoop hebben gedaan en 's anderendaags hier een draadje gestart hebben omdat de scooter niet meer wil lopen/starten.

Maak een checklist van zaken die je na moet kijken voor je overgaat tot aankoop.
Kijk de papieren en serienummer goed na en ook of er op de scooter geen wok zit.
Maak de verkoper duidelijk dat als de motor warm is als je arriveert dat je rechtsomkeer maakt.
Maak vooral een goeie testrit en niet alleen een rondje om de kerk, zodat je weet hoe de scooter start en rijdt met koude en warme motor.
Neem vooral iemand mee met verstand van zaken ook om de checklist na te lopen en eventueel de testrit te maken mocht jezelf nog geen rijbewijs hebben of nog geen ervaring hebt hoe een scooter moet rijden.
 
Last edited:
Voor die 500 Euro kun je wel een net onderhouden speedfight 2 kopen als je goed zoekt.
Het zijn een beetje ondergewaarde scooters om een of andere reden dus ze zijn ook goedkoop te krijgen.
De motorblokjes zijn goed te vertrouwen als ze standaard zijn.
 
Voor die 500 Euro kun je wel een net onderhouden speedfight 2 kopen als je goed zoekt.
Het zijn een beetje ondergewaarde scooters om een of andere reden dus ze zijn ook goedkoop te krijgen.
De motorblokjes zijn goed te vertrouwen als ze standaard zijn.
ze zijn anders nog steeds heel populair. Hier in Zwolle rijden ze ook veel.Sowieso veel Peugeots 2 takt.
 
Je zult wel denken daar komt Sparky weer maar "mooi alleen" heb je niks aan.
Er zijn leden genoeg die een miskoop hebben gedaan en 's anderendaags hier een draadje gestart hebben omdat de scooter niet meer wil lopen/starten.

Maak een checklist van zaken die je na moet kijken voor je overgaat tot aankoop.
Kijk de papieren en serienummer goed na en ook of er op de scooter geen wok zit.
Maak de verkoper duidelijk dat als de motor warm is als je arriveert dat je rechtsomkeer maakt.
Maak vooral een goeie testrit en niet alleen een rondje om de kerk, zodat je weet hoe de scooter start en rijdt met koude en warme motor.
Neem vooral iemand mee met verstand van zaken ook om de checklist na te lopen en eventueel de testrit te maken mocht jezelf nog geen rijbewijs hebben of nog geen ervaring hebt hoe een scooter moet rijden.
Ga ik zeker doen ik ga sowieso samen met me pa die heeft vroeger zelf een scooter gehad dus ik maak met hem een checklist en laat hem ook nog wel ff rijden als second check. Eurokit zei al dat ik moest opletten voor een kromme vork. Zijn er nog andere speciale dingen voor een speedfight die ik zou moeten weten behalve de normale dingen zoals slijtage, kapotte onderdelen etc?
 
Je moet zelf kiezen, wat je fijn vind. Alleen, weet dat je sommige reparaties wel zelf 'kan' doen, betekent niet gelijk dat het probleem altijd is verholpen.

500 is gewoon te laag. Ik twijfelde ook dat ik mijn Zip toen in 2019 tweedehands wilde halen, eentje uit 2017. Zou me geld besparen en is nog carburateur. Voordat, je het weet lijkt je scooter in top conditie, totdat er iets zwaar mis mee is en je mag dokken.

Ik haalde een gloednieuwe IGET en bleek klep verbrand, maar dan heb je je fabrieksgarantie nog en werd het zo gefixt. Ik raad aan om gewoon even door te sparen en te kijken voor één van 1500 a 1600.
 
Back
Top