Advies scooter kopen

Jonkofluit

New Member
Beste mede scooter liefhebbers.

Ik ben net 16 geworden en wil daarom graag een scooter kopen. Geel kenteken. Liefst 4 takt, maar 2 takt vind ik ook niet zo erg. Ik heb al vele uren rond gespeurd op marktplaats en zou graag jullie adviezen willen horen voor een scooter rond de €500, aardig betrouwbaar met zo weinig werk. Niet zo'n afgeragde net wel werkende scooter.
 
Advertisement - register to remove this

Zo werkt dat helaas niet.

Een goedkopere scooter zal dus ook veel meer gaan kosten om te repareren.


Scooter van 600 euro kost misschien 200 euro om te repareren.

Eentje van 250 euro met veel pech wellicht een rekening van 600 euro.
Dat was vgm sarcasme :p of niet... hmm nu weet ik het zelf niet meer
 
Last edited:
het is een gok: mijn agility (2019) was €600, voor max 100 (en wat uurtjes) rijdt ie nu goed. om 'm beter naar mijn wens te maken misschien nog 100-200
maar ik denk dat ik als ik goed zoek wel wat goedkopers kan vinden met iets meer werk, maar dan onder die €500 kan blijven. (wel alles zelf doen) gelukkig hoefde dat niet (ik had oorspronkelijk een budget van €900 in gedachten..)
De vraag is ook of je waar jij woont met milieuzones te maken hebt (ik wel als ik Amsterdam in wil) want dan moet het bouwjaar minimaal 2011 zijn en dat kan de prijs natuurlijk opdrijven.

Maar wat als ik je vertel dat ik al 3 jaar in een auto (toyota yaris 3drs 1.0 uit 1999) rijd die ook €600 kostte waar 1x per jaar verse olie in gaat (2e jaar zelfs filter overgeslagen) bougies en luchtfilter een uitlaatklem (€12?), ruitensproeierpompje (€15) en recentelijk nieuwe voorremblokken (€30?+ €50 brug+gereedschaphuur) op zijn gegaan nadat hij weer gewoon door de APK was gekomen (met dus alleen "advies" nieuwe remblokken en t.z.t. nieuwe banden (nog géén afkeur)?
 
Last edited:
Back
Top