Advies nodig - Verkopen of luchtkoeling?

Lollol3r

DR70 Undercover Rox
Hallo allemaal,

Ik zit dus met een enorm probleem. In de 3 maanden tijd dat ik mijn Aerox heb, is hij ongeveer 10 keer warm gelopen, 3 keer nieuwe zuiger gehad, zelfs een keer nieuwe cilinder, 5 waterpompen gehad, ongeveer 26 liter koelvloeistof en 2 kvs tanks.

Dat was de inleiding, nu het probleem: Mijn kvs systeem blijft maar weigeren!! Licht het niet aan het één, is het wel weer het ander. Dus ik ben nu helemaal klaar met mijn Rox, omdat hij dus ALWEER is warmgelopen, maar dit keer met de nieuwe cilinder die net klaar is met inrijden..


Nu wil ik graag advies, want ik zit te twijfelen tussen twee opties:

A) Ik mieter alles wat met waterkoeling heb de vuilnisbak in of verkoop het, en vervang daarna de cilinder voor een luchtgekoelde versie.

B) Ik verkoop de Rox, wat me denk nog geen 500 euro opleverd, en koop een Cittatje van de neef van mijn vriendin voor weinig. (Moet dan wel nog goed nagekeken worden wat €€ kost)


Nu vraag ik mij af, wat het goedkoopst is? En is het verstandig om een luchtgekoelde cilinder op mijn rox te zetten? Of is dit gekke werk? Ik hoop graag op advies, en of het mogelijk is normaal te rijden met luchtkoeling.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

maar wie zegt ook dat het vastlopen aan het koelsysteem ligt ;)

en verder , als je het goed in elkaar zet met de juiste onderdelen en op de juiste manier moet het gewoon goed zijn.

kortom , je doet ergens wat verkeerd ,dus ligt het helemaal niet aan de brommer of wat er op zit maar gewoon aan jezelf dus.

of je weet niet hoe het moet of je ziet echt wat over het hoofd.

heb je foto's van de cilinder?
 
Wat een voorspelbare reacties.. :p IK HEB ZELF NIET GESLEUTELD AAN DE BROMMER! Heb dit aan 2 verschillende dealers overgelaten en steeds bleef het probleem komen ..

Ik wil gewoon geen LC meer, dus ik vraag aan jullie advies welke optie ik het best kan doen, in welke optie ik beter kan investeren.

maar wie zegt ook dat het vastlopen aan het koelsysteem ligt ;)

Elke warmloper was gelijktijdig met een lekkage, of kapot gaan van de waterpomp en/of andere KVS onderdelen.
 
Last edited:
Voorspelbaar omdat ze logisch zijn ja. Je moet een echte dealer zoeken en niet van die beunhazen, want aan je verhaal te horen zijn ze dat dus. En dan heb je ook gewoon garantie, want zij moeten goed werk leveren als het na een of twee dagen weer defect is oke kan maar zovaak.. ik zou geld terug eisen als ik jou was.

Sowieso als je waterpomp zo vaak kapot gaat heb je dan niet gewoon ladingen gruis in je KVS systeem of een krukas met een krom uiteinde ofzo, want het moet of dat zijn of je dealers zijn prutsers
 
Ik heb nu 2x mijn waterpomp gereviseerd, de 1x keer reviseren heb ik het fout gedaan, vandaar dat hij kapot liep. Ofja ik, er miste een ring, die ik bij het andere revisie setje wel kreeg. Er moet namelijk een ring tussen de 2 lagers, doe je die er niet tussen is het spul niet goed in balans en is je kering / lagers zo lek.
 
Of je waterpomp is kapot, of er zit ergens lucht in de slangen/cilinder

Als je de scooter start(als dat nog kan) hoor je dan het water door de leidingen stromen (bij de radiateur luisteren!)

Je moet anders even op verschillende plekken de slangen indrukken om de lucht weg te krijgen.
 
Of je waterpomp is kapot, of er zit ergens lucht in de slangen/cilinder

Als je de scooter start(als dat nog kan) hoor je dan het water door de leidingen stromen (bij de radiateur luisteren!)

Je moet anders even op verschillende plekken de slangen indrukken om de lucht weg te krijgen.

het systeem ontlucht zichzelf prima , erin gooien en klaar..

even nakijken na een stukje rijden..

in slangen knijpen is onzin..

verder , precies wat Lodyx zegt , zoek iemand die WEL een brommer kan maken , ik zou me kapot schamen als ik dit repareren moest noemen..
 
Back
Top