Advies nieuwe scooter

Ik zou altijd voor een brom gaan ivm helmplicht. In de zomer houdt een vizier alle vliegjes uit de ogen en in de winter is een helm lekker warm. (Ik rijd veel buiten bebouwde kom) Al scheelt een windscherm wel, maar dit zijn mijn voordelen van helm.
Groet,
Weegt dat op tegen warme kop in de zomer, altijd met dat ding sjouwen, helmkapsel na het afzetten, het heerlijke vrij rijden zonder helm uit de wind vh windscherm. Voor mij in ieder geval niet.
 
Ik heb een 2017 model. Weet niet of de vroegere anders waren. Behalve als je de 2v variant bedoelt. Die heb ik wel gehad. Grootste verschil qua comfort is dat het nieuwere zadel iets harder is
 
Ik kan me voorstellen dat wanneer je de scooter alleen in de stad of voor korte afstanden gebruikt, een blauw plaatje net iets praktischer is. De meeste scooters die ik hier in mijn omgeving zie, zijn met een blauw plaatje. Maar zelf neig ik toch eerder naar een geel plaatje. Je kunt gewoon iets sneller en een helm is misschien een beetje vervelend, maar wel veiliger.

De zithouding is inderdaad ook nog wel een dingetje in mijn geval, want ik ben 1m95. Op mijn Zip merk ik dat ik na lang rijden wel wat lichte vermoeidheid in mijn rug krijg, alhoewel ik redelijk beenruimte heb. Ik kom soms wel per ongeluk met mijn knie tegen de klakson bij een bepaalde beweging.
Wat betreft zuinigheid is het natuurlijk wel een verschil of een scooter 1 op 35 of 1 op 50 rijdt. Op jaarbasis kan dat toch wel een kleine besparing opleveren lijkt me.
 
Weegt dat op tegen warme kop in de zomer, altijd met dat ding sjouwen, helmkapsel na het afzetten, het heerlijke vrij rijden zonder helm uit de wind vh windscherm. Voor mij in ieder geval niet.
Ik begrijp goed wat je zegt, maar ik ben kaal en rijd van huis naar werk :)
Groet,
 
Back
Top