Advies nieuwe krukas + cilinder

Rowan662

Well-Known Member
Voor mijn Aprilia SR50 R Piaggio ben ik zoekende voor een nieuwe krukas en cilinder.

Nu had ik wat dingetjes gevonden, misschien weten jullie hoe de kwaliteit hier van is? Of misschien hebben jullie wat advies.
 

Attachments

  • IMG_20190125_203630.jpg
    IMG_20190125_203630.jpg
    376.1 KB · Views: 20
Advertisement - register to remove this

Heb zelf geen ervaring met Barikit maar de search hier levert mij iig op dat de 70cc cilinders vergelijkbaar zijn met Dr/Malossi Sport, naar mijn idee gewoon goed dus.
Ik zou zelf voor de bijgeleverde Barikit naaldlager kiezen ipv Polini. Overbodig als de Barikit krukas al versterkt is en dus waarschijnlijk ook dat naaldlager en mag daarom wel aannemen deze al voldoet? Was bij mijn Doppler Endurance iig wel het geval.

Ps Rowan, hoe kom jij in vredesnaam aan de prijzen uit je kladblokje?
Op easyparts kom ik met jouw lijstje stukken voordeliger uit;)

_20190125_220425.JPG
 
Ik heb een andere gevonden op easyparts, die komt ook met een cilinderkop, i.p.v. alleen de cilinder.
Op een naaldlager van Barikit na, zou ik nog meer veranderen? Of is dit prima voor dagelijks gebruik.
 

Attachments

  • barikit.png
    barikit.png
    511.1 KB · Views: 13
MET cilinderkop :)
Tja de TP lagerset, kan echt niets mis mee zijn. Hoewel een gewone set SKF voor mij persoonlijk al voldoet (dagelijks gebruik). Over Barikit nogmaals, geen ervaring.
Hier is nog een speciale aanbieding Dr:
https://www.easyparts.nl/Cilinderkit-DR-Gietijzer-Ø40-Pen-Ø12-Piaggio-Gilera-H2O_(Cilinders-DR-50cc)-p138867

Ik heb op dit moment zo'n DR50, alleen deze is aan vervanging toe en wil eens wat anders proberen. Ook kan je daar helaas geen thermostaat in zetten.
 
Ik heb op dit moment zo'n DR50, alleen deze is aan vervanging toe en wil eens wat anders proberen. Ook kan je daar helaas geen thermostaat in zetten.
Dan lijkt mij jouw keuze een prima alternatief. Maar ik rij zelf al jaren AC...
 
Last edited:
Versterkte krukas is helemaal niet nodig bij zo`n setup.. Zou zelf niet meer als 75 euro uitgeven aan een krukas (en koop er een van een bekend a-merk en geen B-merk rommel.

Betreft de cilinder is de originele dan niet meer te krijgen?
 
Versterkte krukas is helemaal niet nodig bij zo`n setup.. Zou zelf niet meer als 75 euro uitgeven aan een krukas (en koop er een van een bekend a-merk en geen B-merk rommel.

Betreft de cilinder is de originele dan niet meer te krijgen?
Origineel is nog wel te krijgen. Dat is ongeveer €200 voor de cilinder + kop en €234 voor een originele krukas.
 
Back
Top