Adres blokken ruw Staal kopen?

Sid

Banned
Voor mijn nieuwe project meot ik zelf kroonstukken maken.
NU wilde ik vragen of iemand hier een adres weet waar je blokken staal (zo'n 8x30x2cm) kan bestellen/kopen.
Neem aan dat dit ergens vandaan te halen moet zijn, gezien zulk materiaal ook door "bedrijven" als XSH wordt gebruikt (naar mijn weten).
Als iemand nog een prijs of ervaring weet, helemaal mooi.

thnk you :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik heb alles in de gouden gids afgebeld...... niks kan of wil (?) zoiets "kleins" leveren.

Wat mij betreft schikken bedrijven door heel Nederland, dus Stealth2000, als jij een adres hebt met eventueel ervaring..... telnr.?

Oja, als iemand nog een adresje van een staalbeor weet. graag dan. ik krijg steeds de boodschap: nee :(
 
staal? neem aan dat je alu bedoelt :) daar zou ik het van maken iig..... ik denk dat alle bedrijven waar je CNC werk kan laten verrichten ook wel wat adresjes hebben voor de ruwe materialen
 
idd, zoek een machine fabriek op, die hebben vaak reststukjes liggen. Daar heb ik ook m'n staal gehaald om een subframe van te bakken. Ik kreeg het gratis mee.

Bij normale staalhandels gaat het vaak om stukken staal van bv. 6 meter lang en dat is idd een beetje veel als je enkel een kroonplaatje oid. wilt maken.
 
Originally posted by Jasper
staal? neem aan dat je alu bedoelt :) daar zou ik het van maken iig..... ik denk dat alle bedrijven waar je CNC werk kan laten verrichten ook wel wat adresjes hebben voor de ruwe materialen
nee ik zoek eigenlijk gewoon staal. dit omdat ik de "as" van een oud kroonstuk moet gebruiken. Deze las ik dan op het zelfgemaakte kroonstuk.

ik zal nog maar eens de gouden gids erop nalezen.....
bedankt iig.
 
ik heb er ervanring mee, het is ontzettend moeilijk om aan staal (ik moet c45 hebben) te komen als je niet in die branche werkt of op school zit...

Heel veel bedrijven beginnen met dat ze niet aan particulieren leveren...

Ik had het zo gedaan, was naar het eerste bedrijf gereden, (er zelf heen gaan werkt naar mijn idee wel beter) kom daar binnen, secretaresse (niet knap!), ja blabla ik weet niet precies wat dat is, roept ze zo'n man erbij, zegt die van voor welk bedrijf het is, maar het was dus particulier, ja da ging eigenlijk al niet..
Maar dat staal wa ik zoek hadden hun zowieso niet op voorraad, dus zegt ie (wel goed bedoeld dus:)) moet je eens bij dat bedrijf gaan kijken...

Ik daarheen, dan zeg je gewoon van ik kom daarvandaan en zoek dit staal, dan zijn ze meestal al meteen een stuk vlotter, mijn ervaring is dat de meeste bedrijven je toch wel willen helpen, vooral die werkplaats-chefs enzo, als je ff vertelt waar je mee bezig zijn enzo, vinden ze meestal wel leuk geloof ik...


is dit nie erg onoverzichtelijk? sorry daarvoor dan, maar ga er gewoon ff langs
 
Originally posted by Chris@Citta
ik heb er ervanring mee, het is ontzettend moeilijk om aan staal (ik moet c45 hebben) te komen als je niet in die branche werkt of op school zit...

Heel veel bedrijven beginnen met dat ze niet aan particulieren leveren...

Ik had het zo gedaan, was naar het eerste bedrijf gereden, (er zelf heen gaan werkt naar mijn idee wel beter) kom daar binnen, secretaresse (niet knap!), ja blabla ik weet niet precies wat dat is, roept ze zo'n man erbij, zegt die van voor welk bedrijf het is, maar het was dus particulier, ja da ging eigenlijk al niet..
Maar dat staal wa ik zoek hadden hun zowieso niet op voorraad, dus zegt ie (wel goed bedoeld dus:)) moet je eens bij dat bedrijf gaan kijken...

Ik daarheen, dan zeg je gewoon van ik kom daarvandaan en zoek dit staal, dan zijn ze meestal al meteen een stuk vlotter, mijn ervaring is dat de meeste bedrijven je toch wel willen helpen, vooral die werkplaats-chefs enzo, als je ff vertelt waar je mee bezig zijn enzo, vinden ze meestal wel leuk geloof ik...

Ondertussen heb ik nog steeds nix, ze sturen me wel steeds door naar andere bedrijven, maar ik moet een moeilijk maatje hebben, nl. c45 rond 120 mm en 60 mm dik, remtrommel tuning:)


is dit nie erg onoverzichtelijk? sorry daarvoor dan, maar ga er gewoon ff langs

hmmm :rolleyes: wrong button
 
dat et moeilijk is klopt. vooral die blokken.....
buis etc kan je gewoon bij de hubo halen, maar een stukje massief :S

mja tis nu zondag, morge maar me pa eropuit sturen omdat ik zelf toetsweek heb :p
 
je kunt toch gewoon een stuk strip 80/10 regelen bij elke normale ijzerboer? kost je hooguit een paar euro, of gratis zoals al eerder is gezegd.
 
kzit op werktuigbouwkunde maareh....we hebben die maat volges mij niet op school

wel 150x150x10 kweet niet of het 2plaatjes aan elkaar mag zijn?(lassen)
 
Er zijn genoeg schroothandelaren waar je voor kiloprijs kan kopen. Vaak ligt het ook gesorteerd. Hier hebben ze zelfs alu rijstekorrel plaat liggen (mooi voor weinig).
Ik weet niet waar je ergens woont, maar is er bij jou inde buurt nergens een Staalmarkt (naam vd winkel). Daar kun je alle materialen in elke gewenste maat en soort kopen of bestellen. Ze knippen en zagen het daar gewoon voor je.

Ik zag dat je staal wilde gebruiken zodat je de originele stuurpin kan gebruiken ivm lassen. Je kan ook alu gebruiken en dan de pin erin persen. Deze techniek wordt vaak gebruikt, kijk maar bij de motoren. Dus je hoeft niet bang te zijn dat dat niet houdt.
 
En anders eens bellen met hogescholen met een afdeling werktuigbouwkunde of civiele techniek ofzo.
Zeggen dat je desperate bent en er wil een bedragje voor wilt neerleggen..
 
ga idd op school langs bij afeling werktuigbouw, bij ons worden kan ik zo goed als onbeperkt stukjes materiaal meenemen, magoed dan doe ik zelf die opleiding ook :p magoed probeer iemand te contacten op jou school die werktuigbouw doet, die neemt waarsch zo wat mee,

Ik werk daarbij ook nog in een machine fabriek, maar daar wordt inderdaad ook niet nieuw en op maat geleverd aan particulieren, maar als je bij voorbaat vraagt of ze ook een afvalstukje hebben liggen mag je bij de meeste bedrijven denk ik wel ff kijken
 
Back
Top