Action Spuitbussen

Status
Not open for further replies.

AeroXJunkii

Drunk with a gun
Heey, ik wil mijn speedfight 2 spuiten van de week.

Nou zijn er mooie zwarte spuitbussen bij de winkel action die een hele mooie glans geven. Ik weet alleen niet of dit ook GOEDE lak is. Daarom vraag ik het ff of iemand hier mee ervaring heeft. Ze kosten maar 2 euro dus eerlijk gezegt weet ik niet of dat wel zo slim is.

Ik wil zo gaan spuiten : Schuren (200,400,600,800,1000) spuitplamuur (schuren 200,800,1000) nog een keer spuitplamuur, (grondlak, of zit dat bij spuitplamuur inbegrepen?) en dan de lak +eventueel blanke lak.

Is dit een goede manier ? zo nee wat kan ik aan verbeteren

Ik hoop dat jullie me snel helpen groetjess
 
Advertisement - register to remove this

Deze verf heb ik ook eens gehad....

Ik kon de glans kleuren totaal niet mooi krijgen, alleen de mat-zwart was super....

Een vriend van mij heeft later nog eens gehaald en heeft zijn scoot er ook mee gspoten, en is wel mooi geworden......

Later bleek de mijne een verkeerde levering te zijn, en heb ik netjes me geld terug gekregen.....

Jammer genoeg had ik toen al een kap vern**kt en kon ik opnieuw beginnen...
Ditmaal gewoon met Motip ;)
 
ik zou niet zo grof schuurpapier gebruiken , Gewoon zorgen dat je laklaag waarover je gaat spuiten beetje grof is . En tussen de lagen door maybee beter om met waterproof te schuren :)
 
Je hoeft niet zo grof te schuren als je kappen nog in goede staat zijn. En zo fijn hoeft ook weer niet.
Ik zou gewoon 400, 800 doen.
2 lagen spuitplamuur ook echt niet nodig, en waarom spuitplamuur en niet gewoon een grondlak? gewoon 1 gode dekkende laag en even opruwen met 800 en dan in 2 lagen de kleur spuiten.
 
heb die spuitbussen ook ooit gehad
maar de verf duurt heel lang voordat ie droogt ter verglijking met motip
motip vind ik een van de beste spuitbussen
maar dat is mijn ervaring
 
Ik wil zo gaan spuiten : Schuren (200,400,600,800,1000) spuitplamuur (schuren 200,800,1000) nog een keer spuitplamuur, (grondlak, of zit dat bij spuitplamuur inbegrepen?) en dan de lak +eventueel blanke lak.

Ik zou eerst even informeren wat het spuiten bij een spuiterij (bij jou in de buurt) kost als je de kappen perfect geschuurd afleverd.

Aangezien je meerdere malen wil gaan spuitplamuren , schuren en grondlak/spuiten.
Ik denk dat je dan net zo duur uit bent als bij een spuiterij.
Laat het een 30 euro duurder zijn op zijn hoogst... maar dan ben je verzekerd van een mooie glanzende lak laag. :)

Ik betaalde hier in bodegraven 100 euro als ik me kappen perfect geschuurd afleverde.
Reken maar eens uit hoeveel plamuur en lak spuitbusjes je nodig hebt :)
 
Ik zou spuitplamuur niet als grondlaag gebruiken.
Spuitplamuur is bedoeldom deklein oneffenheden op te vullen. het is poreus en absorbeerd je laklaag.

Schuur je kappen met 80 tot de orginele blanke lak er af is, en maak de kap netjes met 200 en eventueel 400 of 600. Je kap moet niet spiegelglad geschuurd zijn, dan hecht de lak moeilijker. Grondlaagje erover en een laag kleur erover. Die mooi opschuren met 800 nat of iets in die richting en dan een dekkende laag erover.
Eventueel die laag polijsten met 1000 nat en/of hoger, en dan een goede laag blanke lak.

Tussentijds niet vergeten te ontvetten en stofvrij te maken.
 
80 is wel erg grof om de blanke lak eraf te schuren :X , maak je gwoon dikke krassen. Ik zou voor 400 gaan (goede ervaring mee @ eigen spuitprojectjes)
 
Hoezo kaalschuren? dan moet je weer een hechtprimer gebruiken op het plastic. Als je je kappen niet kaalschuurt heb je dat niet. Gewoon opschuren en dan grondlak en dan kleurlak. Gaat perfect.
Maar ieder zijn manier
 
Ik heb mat zwart gebruikt van de action voor mijn "sprinter" wha goed gelukt, dekt goed en nergens problemen mee :D
 
Wat versta je onder perfect geschuurd afleveren andries? Tot korrel? :)

Dat kun je het beste aan je spuiter vragen.
Dus langs wippen en vragen wat het kost om het bij hun te laten spuiten als je de kappen helemaal schuurd met de korrel die hun aanraden.
Je moet dan gewoon verschillende spuiters langs gaan. Het spuiten kost je dan gewoon minder dan 100 euro of je word genaaid. En wat vaak helpt is gewoon even de kapjes tellen en dat door geven. Zeggen dat het om een complete scooter gaat wekt meestal de indruk dat het een mega klus word.

Als je zelf gaat kledderen met :
schuren korrel 80 - plamuur - schuren korrel 600 - hoofdlak - schuren korrel 1000 - blanke lak ben je vrijwel net zo duur uit.

Voor een hele scooter ( dus niet 3kapjes van een zipje oid ) minimaal :
3 bussen plamuur
3 bussen hoofd lak
2 bussen blanke lak

Wat een spuitbusje kost weet iedereen wel ( en die van 2 euro p/s kan gewoon niks zijn) ... reken maar uit :)
En er komt nog bij dat het dan in 1x goed/netjes moet gaan
 
ga ze binnenkort (met beter weer) uitproberen op mijn stalen velgen van de auto, gaat dit goed doe ik de huidige velgen er ook mee(bijwerken, zwart zijn ze al)
 
IK heb ook de bussen van de action, goede spuitervaringen (zelfs met dit weer buiten spuiten) Alleen het drogen duurt echt TE lang, maarja liever dit dan 4x zoveel betalen. Voor dat geld heb ik wel wat geduld over:p
 
ga ze binnenkort (met beter weer) uitproberen op mijn stalen velgen van de auto, gaat dit goed doe ik de huidige velgen er ook mee(bijwerken, zwart zijn ze al)

(auto) velgen spuit je NIET,
1 rit en het ziet er niet meer uit. Ofwel laat je ze vrij van lak, ofwal coat je ze.
 
heb uiteindelijk de velgen er niet mee gedaan,
heb de dakhemel uit de auto gesloopt en die geheel zwart gespoten:p:p

zat een koffievlek in van vorigjaar vakantie

toen is op het dak een bekertje omgegaan en de koffie was door het openstaande dakraam zo het zonnenscherm ingelopen en verder onder het dak gelopen. toen kregen we vreselijke vlekken in het dak.

dat is van lichtgrijs naar zwart
ziet er fantastisch uit. al die lichtgrijze handgrepen etc laten het er nu sjik uit zien, maar toch stoer:p

mvg
franq

(duurt idd ziekelijk lang)


(auto) velgen spuit je NIET,
1 rit en het ziet er niet meer uit. Ofwel laat je ze vrij van lak, ofwal coat je ze.

mwa, komt wel goed lukte met scootervelgies ook altijd.
en ik heb velgrandbeschermers:p
 
frame

hee ik wil mijn puch frame gaan spuiten met die lak van de action. kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen. en wat voor voorberijdingn ik moet treffen.

en mijn frame is zwart en ik wil hem opnieuw met zwart overspuiten.

en kan je spaken ook spuiten??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top