Achterwiel tikt

Advertisement - register to remove this

Dat is normaal.
Dat is de speling tussen de tandwielen van de eindoverbrenging.
Voor de zekerheid even kijken of er nog voldoende olie in de overbrenging zit met het peilstokje.

 
Ik denk eerder dat je je druk mag maken over je achterband.
Ja weet ik, ik kocht hem ook zo maar ja binnenkort komen er city grips op
Post automatically merged:

Dat is normaal.
Dat is de speling tussen de tandwielen van de eindoverbrenging.
Voor de zekerheid even kijken of er nog voldoende olie in de overbrenging zit met het peilstokje.

Dus hij hoort dat geluid te maken? Want daarvoor deed ie dat tikken niet
 
Ja weet ik, ik kocht hem ook zo maar ja binnenkort komen er city grips op
Post automatically merged:


Dus hij hoort dat geluid te maken? Want daarvoor deed ie dat tikken niet
Ja geluid hoort die te maken
Maar of die zo hard hoort te klinken weet ik niet
Zoals sparky aangeeft check even je transmissieolie peil met de peilstok naast je achterwiel
Kan zijn dat deze niet goed op niveau zit en het hierdoor harder klinkt.
 
Ja geluid hoort die te maken
Maar of die zo hard hoort te klinken weet ik niet
Zoals sparky aangeeft check even je transmissieolie peil met de peilstok naast je achterwiel
Kan zijn dat deze niet goed op niveau zit en het hierdoor harder klinkt.
Gister opnieuw ververst dus ik denk dat dat het niet is.
 
Vind het wel een vreemd geluid.. Ik herken het niet.. Zou dit eens bij mijn kisbee proberen.. Die klinkt dan toch wel beetje anders.


Ik denk dat er teveel speling op de vertanding zit.
 
Misschien had hij wel al te lang op een te laag olie niveau gereden.. Ja dan helpt het verversen van de olie ook niet meer.
 
Misschien had hij wel al te lang op een te laag olie niveau gereden.. Ja dan helpt het verversen van de olie ook niet meer.
Vertanding olie was wel vol voordat ik ververste alleen ben bang voor een gebogen vertanding of iets in die richting want het wiel hobbelt soms alsof de velg krom is
 
Vertanding olie was wel vol voordat ik ververste alleen ben bang voor een gebogen vertanding of iets in die richting want het wiel hobbelt soms alsof de velg krom is

Dan zal je denk eerder naar je achterwiel lager kijken. Zeker als de velg zelf gewoon nog recht is.
Post automatically merged:

Maar kan ik zo door rijden heb er wel 45 km er na op gezet maar als ik het laat maken hoeveel zou ik dan kwijt zijn ongeveer? Want tijdens het rijden rijdt ie perfect alsof er niks is

Dan rijd je gewoon door, en doe je alsof er niks aan de hand is. Alleen wel vervelend als je net op een middle of nowhere plek staat of ver van huis en je moet gaan lopen..

Heb ik vrijdag ook gehad.. Riem geknapt, kon met een zware kleine 4takt van de 13 km, zeker 11 km daarvan naar huis lopen.
 
Dan zal je denk eerder naar je achterwiel lager kijken. Zeker als de velg zelf gewoon nog recht is.
Post automatically merged:



Dan rijd je gewoon door, en doe je alsof er niks aan de hand is. Alleen wel vervelend als je net op een middle of nowhere plek staat of ver van huis en je moet gaan lopen..

Heb ik vrijdag ook gehad.. Riem geknapt, kon met een zware kleine 4takt van de 13 km, zeker 11 km daarvan naar huis lopen.
Ja precies dat zou vervelend zijn vooral hier op het gelders eiland, Ah das klote maar dat hoort er ook helaas bij.
 
Vertanding olie was wel vol voordat ik ververste alleen ben bang voor een gebogen vertanding of iets in die richting want het wiel hobbelt soms alsof de velg krom is
Grijzig alleen niet magnetisch maar zou ik zo door kunnen rijden of is het tricky
Langzaam vallen weer wat lijken uit de kast terwijl daar in de initiele post geen sprake van was ...

Heb je, voor je de transmissie-olie ververste, ook goed gepeild en zat er toen ook al genoeg olie in of stond het niveau te laag?
Hobbelen kan ook aan de band liggen vooral als de scooter langere tijd heeft stil gestaan of de band niet de juiste druk heeft.
Heb je speling op het wiel of koppeling als je die van links naar rechts of naar beneden of omhoog probeert te bewegen?
Als dit alles niet aan de orde is zou ik me niet te druk erover maken want enige speling als je het wiel vooruit en achteruit draait mag er wel op zitten.

Ik heb net even geprobeerd bij mijn Vespa GTS 300 Classica en de Sym Orbit 3 van mijn zoon en die hebben beide speling bij het voor en achteruit bewegen van de band.
De Vespa maakt een iets meer metaalachtig geluid terwijl de Sym een wat meer gedempt geluid maakt, dit kan oa liggen aan de vorm van de vertanding.

Persoonlijk zou ik, als je tenminste geen speling voelt op de koppeling en wiel , een paar honderd kilometer ermee blijven rijden en dan nogmaals de olie aflaten en kijken of je alsnog een grijzige olie hebt.
Indien dit zo is, dan is er reden om je zorgen te maken.

Want transmissie-olie vervangen wordt vaak vergeten en de olie zit er nog vaak af fabriek in.
Vooral in de inrijperiode als de tandwielen nog op elkaar moeten inslijten kan de olie toch wel wat grijzig kleuren.
 
Langzaam vallen weer wat lijken uit de kast terwijl daar in de initiele post geen sprake van was ...

Heb je, voor je de transmissie-olie ververste, ook goed gepeild en zat er toen ook al genoeg olie in of stond het niveau te laag?
Hobbelen kan ook aan de band liggen vooral als de scooter langere tijd heeft stil gestaan of de band niet de juiste druk heeft.
Heb je speling op het wiel of koppeling als je die van links naar rechts of naar beneden of omhoog probeert te bewegen?
Als dit alles niet aan de orde is zou ik me niet te druk erover maken want enige speling als je het wiel vooruit en achteruit draait mag er wel op zitten.

Ik heb net even geprobeerd bij mijn Vespa GTS 300 Classica en de Sym Orbit 3 van mijn zoon en die hebben beide speling bij het voor en achteruit bewegen van de band.
De Vespa maakt een iets meer metaalachtig geluid terwijl de Sym een wat meer gedempt geluid maakt, dit kan oa liggen aan de vorm van de vertanding.

Persoonlijk zou ik, als je tenminste geen speling voelt op de koppeling en wiel , een paar honderd kilometer ermee blijven rijden en dan nogmaals de olie aflaten en kijken of je alsnog een grijzige olie hebt.
Indien dit zo is, dan is er reden om je zorgen te maken.

Want transmissie-olie vervangen wordt vaak vergeten en de olie zit er nog vaak af fabriek in.
Vooral in de inrijperiode als de tandwielen nog op elkaar moeten inslijten kan de olie toch wel wat grijzig kleuren.
Ja precies van links naar rechts geen enkele speling gelukkig. En nu is de olie gewoon zwart, en heb er gister en vandaag weer 300 km intotaal erop gezet. Maar hartstikke bedankt voor alle hulp en moeite. Gr Jesse.
 
Back
Top